Durianriders Pragma Glycogen ram

Är man en småskalig egenföretagare av typen han verkar vara så ligger det väl i ens eget intresse att kolla upp vad som skrivs om en på Internet, så man kan komma med korrekt information, dementier eller allmänt kommunicera med människor inom samma nisch. Det behöver man inte vara packad en fredagkväll för att göra.

Örjan Lax sa:
thomaslundstrom sa:
Örjan Lax sa:
Veganer asså, jösses... ? ? ? ? ?

Här har du en till nästa inlägg: ”Cyklister asså, jösses...” . Eller så kan du googla ”bias” och läsa lite om det på Wikipedia.
Man ska inte ta allt jag skriver på sånt förbannat allvar. Du kan googla vad du finner lämpligt.

Ironi på internetforum, det brukar ju funka. (Obs, ska läsas med sarkastisk röst!)

thomaslundstrom sa:
Örjan Lax sa:
thomaslundstrom sa:
Örjan Lax sa:
Veganer asså, jösses... ? ? ? ? ?

Här har du en till nästa inlägg: ”Cyklister asså, jösses...” . Eller så kan du googla ”bias” och läsa lite om det på Wikipedia.
Man ska inte ta allt jag skriver på sånt förbannat allvar. Du kan googla vad du finner lämpligt.

Ironi på internetforum, det brukar ju funka. (Obs, ska läsas med sarkastisk röst!)
Du kan förresten googla "salva för ömma tår med tillsatt D-vitamin och ironiska fettsyror".

(Läses på finlandssvenska)

Skål för fredagen (läses också på finlandssvenska!)

Bilagor

• 3C25A9A6-35D1-4C77-A589-58EEC5FE492D.jpeg
    3C25A9A6-35D1-4C77-A589-58EEC5FE492D.jpeg
    165.7 KB · Besök: 42
thomaslundstrom sa:
han satt med lite bärs sent om fredagkvällen (han är väl baserad i Australien eller ngt liknande?) och googlade sig själv.

Det finns söktjänster för sådant. Man skriver in någon sökfras och sen får man notiser varje gång det hittas på ny sajt/sida. Google Alerts är en.

Så när ska ett Pro Tour lag börjar tävla med dessa ramar?

Durianrider KOM:S don't mean a shit, real racing does!

"Safety is my priority. Ive put up more carbon safety videos on youtube than anyone. Please don't ride with more than 5mm of spacer above your stem on a carbon steerer and please use torque wrenches and drop your forks out every few 1000km for a 5 minute inspection. NEVER lull into that false sense of safety that 'well the factory should have done a proper job...' because history shows us that isnt always the case as we see with the Specailized, Cannondale, Cervelo etc recalls."

So, I'm all about safety too. So next time I show up NOT wearing a helmet at a random group ride and some moron opens his or (quite often) her gobbler and starts their helmetsplaining I'm gonna kick your carbon fork in. Happy Friday... :D

PS. Gäller speciellt allt Fredrikshof.

Senast ändrad:
You mean people just trying to clout chase off my fame and get some adsense dollars or website clicks by using my name? xD

If you are that gullible to believe everything you read on the internet from anon trolls or people who refused to make a formal police statement then let me sell you my near new S-Works Epic for 12000 euros lol

Roligast var nästan att haveristen kände sig nödgad att skriva ett antal nonsens och skryt-inlägg i andra trådar först innan han tog sig an det som egentligen fört honom hit.

jingleyschmidt sa:
me.I.am sa:
Menar han att hans ramar är bättre än eller lika bra som ramar från kända märken?

Jag tror han menar att hans ramar är lika bra som andra kända märken och kommer från samma fabrik som vissa av dessa kända märken.

Och då måste det vara tillåtet att påpeka att samma fabrik argumentet är lika gammalt som Kina.

Samma fabrik kanske var väl brett, han nämner även andra företag som gör ramar åt kända märken. Det är dessa företag han har kontakt med, vad det verkar. :D

Det är väl fortfarande Giant som tillverkar det mesta. Men samma fabrik säger inte ett skit om hur väven läggs, hur stora toleranser det finns, eller hur stor % kassation man har etc.

Så länge det är samma tak över två produktionslinjer så är det samma?

jingleyschmidt sa:
Samma fabrik kanske var väl brett, han nämner även andra företag som gör ramar åt kända märken. Det är dessa företag han har kontakt med, vad det verkar. :D

Och han beställer med samma toleranser som dom kända märkena? Det är det som kostar, alltså vid vilken nivå en ram skall underkännas.

Fräscht att skryta om en partner som är knappt hälften så gammal som sig själv.

Finns en del osympatiskt på ämnet att hitta om man googlar lite.

fredrikw sa:

Kärlek känner ingen åldersskillnad!

Gubbsjukan däremot.......

(För att ingen förvirring ska uppstå, jag håller alltså med dig fredrik)

Luthman Photography sa:
fredrikw sa:

Kanske lite fördomsfullt att kalla åldersskillnad för gubbsjuka.

NickPick sa:
Luthman Photography sa:
fredrikw sa:

Läste du vad han skrev?

NickPick sa:
Luthman Photography sa:
fredrikw sa:

Min poäng var att åldersskillnaden inte är något problem, men att bröla om den på internet tillsammans med en dylik bild känns "lite" slemmigt.

Luthman Photography sa:
NickPick sa:
Luthman Photography sa:
fredrikw sa:

Min poäng var att åldersskillnaden inte är något problem, men att bröla om den på internet tillsammans med en dylik bild känns "lite" slemmigt.

Ja verkligen. Jag har svårt att förstå om personen i fråga ens är seriös eller bara trollar... Känns liksom inte på riktigt.

Och han har fortfarande inte fått någon ursäkt från veganforumet 2007 eller vad det var ?.

Tillbaka
Topp