DX - Pannlampa oxå för löpning?

donc1000

Aktiv medlem
Hejsan,

Har en löparkompis som är på jakt efter pannlampa för löpning i mörker av typen stig till grusväg (ej obanad terräng).

Nämnde den berömda DealExtremelampan alla pratar om:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

Hur funkar den för löpning?(har förstått att "pannbandsfäste" ingår) Erfarenheter efterfrågas.

Även tacksam för prisvärda alternativ, eller är tvungen att köpa dyra Mila, Petzl, Silva etc?

mvh
Christian

Hej Donc!

Jag har lampan sedan några veckor och den är super att löpa med rent ljusmässigt. Inga problem för obanat om man vill det oxå. Jag har den huvudställning som följer med och den funerar OK men inte perfekt; lampan tenderar att glida ner lite i pannan men det är mest en justeringsfråga enligt mig, särskilt om man har litet huvud som jag då remmen tvärs över huvudet är ganska lång.

Mvh,

Thomas

Buster_1 skrev:
-------------------------------------------------------
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > OT?!
>
> Nä, DX

Nä, löpning! ;)

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Buster_1 skrev:
> -----
> > 42Hz skrev:
> >
>
> > -----
> > > OT?!
> >
> > Nä, DX
>
> Nä, löpning! ;)

Äh, det är väl bara att acceptera att alla trådar handlar mer eller mindre om Sex och intern humor. Tycker vi ska skrota nuvarande uppdelning.

file=139218

"Off topic-postande är inte förbjudet så länge det inte tar överhanden. Inled ärenderaden med OT: så kan de som vill hoppa över tråden."

Har provat att springa med den och det fungerade bra. Hade batteriet i ett vätskebälte. Instämmer i övrigt med det Gullhoved skrev.

Tillbaka
Topp