Dynamit i Uddevalla

anki

Aktiv medlem
Dynamit i Uddevalla
Vilken helt underbar bana!!!!!!!!

Var i Uddevalla tillsammans med jtl, Lotta, Nilebiker o min äkta hälft och körde Dynamitracebanan igår kväll - och njöt för fulla muggar! Snacka om mtb-bana, t.o.m jag får mitt lystmäte när det gäller teknisk bana tillfredsställt. Helt underbart kul! Kan varmt rekommenderas, så har du inget annat inbokat den 15/8 så bege dig dit och efteranmäl dig! Inbjudan hittar du bl.a på http://www.scf.se/vastergotland/t2.asp?p=58810

Stort tack för lotsningen runt banan!!!!!!

Om jag får önska så får vädrets makter gärna vara med oss den 15:e, så det inte är riktigt lika halt på berghällarna...

Dynamit i Uddevalla
Skulle faktiskt vara kul att åka på någon tävling för att se hur det går till. Om man inte har årslicens betyder det att jag måste ställa upp i Herrar Sport? Verkar lite tråkigt med så kort bana.

f

Dynamit i Uddevalla
Yepp, ingen årslicens = sportklasserna
Kan iofs vara vettigt till att börja med kanske, även om det är lite korta distanser. Uddevallas bana är utan tvekan den mest tekniska kortloppsbana jag provat på.

Dynamit i Uddevalla
Det är verkligen med blandade känslor jag kommer köra det loppet. Samtidigt som jag älskar banan och skulle kunna rulla runt varv efter varv i mitt eget tempo så kommer jag må pyton för fy katten vad jobbig banan är om man försöker köra snabbt ;-)

Utan tvekan är det värt ett besök vare sig man tänker tävla eller inte. Kommer serveras både spänning och fart den 15: e Augusti i Uddevalla!

Dynamit i Uddevalla
Självklart!! Alla är varmt välkomna hit till Uddevalla den 15:e augusti. Eventuellt med inslag av det mer exotiska hållet oxå! :) Danskar, norskar och finnar och eventuellt nån estländare dyker upp. Inte speciellt exotiskt tänker ni men vad sägs om det här. UGANDA vill skick två cyklister!!! I måndags fick dom iallafall den engelska inbjudan efter att ha efterfrågat den. Vet inte om vi fått anmälan än.. Men det lär ju bli årets höjdpunkt i såfall! :) Ascoolt!

Kan det bli svensk seger i år mån tro?

Dynamit i Uddevalla
Är det nån som är sugen på att testa banan under "tävlingsförhållanden" så finns det ett lysande tillfälle idag! Vi har öppet KM där idag, samling kl 18:00. Men det brukar gå att komma lite senare oxå så.. Banan är dessutom nyregnad och fin.. :)

Dynamit i Uddevalla
Jag säger som jag sa förra året med den banan, regnar det så vill inte jag vara med *s* Berghällar har en förmåga att bli ruskigt hala, för att inte tala om den sista nedförsbacken, den sätter ju skräck i en när den är torr!
Men jag lär vara med i vilket väder det nu blir, för inte kan man hoppa över den tävlingen som är närmast, och som också är en av de roligare banor som jag cyklat på!

Anki; Tack för sällskapet (och bilskjutsen dit *s*)! Det var jättekul att cykla runt tillsammans!

Dynamit i Uddevalla
Stort tack själv Lotta! Snart kan du köra själv igen *S*
Är snyggt blå-lila över hela högerbenet idag - UTAN att vurpa. Ungarna tittade stort uppe på träningen i kväll... men de är vana med det mesta när det gäller mig så... Var dock flera som funderade på att åka dit o testa innan tävlingen.

/anki - med fem nya blåmärken efter gårdagen

Dynamit i Uddevalla
Såg att det är en tävling i lilla Ulricehamn den 25:e september. Det vore kul att köra (kommer därifrån), någon som har kört i Ulricehamn innan? Har svårt att tänka mig att de hittat en bra bana i de skogarna...

f

Dynamit i Uddevalla
Hur hittar man till banan. Jag är inte för haj på Uddevalla och har bara bott i Trollhättan i 3 snart 4 år. Hjälp! Vill komma i kontakt med likasinnade, måste va roligare att cykla då! Har ju iofs min flickvän som också gärna cyklar.
/Stefan

Dynamit i Uddevalla
Kör till sjukhuset. Följ skyltar Limnersvallen och förbi bollplanerna till Dynamitbacken.(Bilracebacke)
Ställ bilen och cykla uppför backen tills räcket slutar, sen stigen till höger och du är på banan.

Du blir inte besviken.

Nilebiker

Dynamit i Uddevalla
Rimnersvallen, men annars var det rätt.. :) Starten börjar nere på grusplan men det är kanske enklast att göra som nilebiker sa.. iofs får du ta den slingan sen då men.. jaja, blev mycket nu.. :) Stigen i till höger där räcket tar slut är det inte alla som hittar.. Eller hittar gör dom men dom tror inte man ska köra uppför den backen.. ;)

Dynamit i Uddevalla
"Tror inte man ska köra uppför den backen", låter som en hemsk backe. Ska man ta med klätterskor? ;-)

Dynamit i Uddevalla
*asg* Det kanske kan behövas...
Näää, riktigt så hemsk var den inte - jag kom i alla fall halvägs upp lite drygt i tisdags. Banan är bara Wow liksom! (Undrar hur jag kommer att se ut när jag vågat ta sista backen i ett svep... så blåslagen som jag är nu... fast det är klart... det var ganska blött i tisdags... *S*)

Om du vill ha sällskap i ditt hojande Stefan, så tag kontakt med Uddevallafolket o häng på nåt av deras tränigspass. Det är fasiken så mycket roligare att hoja med andra än att trampa runt i sin ensamhet. Ju fler, desto roligare.

Dynamit i Uddevalla
So is this where everyone from the MTB guiden, utsidan, funsport mtb forum have ended up??

What has happened to funsports pages....??

Anyway.. I have been away from MTB'ing for a couple of seasons, too much work and injuries.... but hope that I can get over to uddevalla to race on the 15th...!

Take it easy,

Hammer...

Dynamit i Uddevalla
Stefan Hultgren : Jag bor också i Trollhättan och kör 4-5 dagar i veckan. Släng i väg ett mail till mig så vi kan vi köra några rundor.

Hammer : Ja det var ju inte igår man såg dig här :P Vi hörs !

/ M

Dynamit i Uddevalla
Kul, men jag vet inte om jag törs Mattias, jag cyklar inte 4-5 dgr i veckan, har inte gjort på länge. Har liksom fastnat med rumpan i TV soffan hemma för jag jobbar i fel branch med högsäsong nu. Jag ker inte ens enduro eller cross längre. det är synd om mej;-) Hörs det? Är det inte onödigt blött i skogen nu oxå, typ Strömslund eller vart cyklar du helst?
MVH
Stefan

Dynamit i Uddevalla
Hi folks!

Stefan... if you are a fat-ass like me... then you can come riding with me and my brother, most rides start and finish with a coffee or a beer, or both.... and we ride sort of 4-5 times a year ;-)

Mattias... you are too skinny... eat more pizza!

Mike.

Dynamit i Uddevalla
Jag vet inte om jag är(fat-ass) men jag kommer att bli om jag inte börjar cykla snart;-) Vart startar ni Mike? Vart tar ni ölen????????
Upsss!! 4-5 ggr per år, ja jag kanske orkar!!
Var det du som kraschade din Diamond Back hjälm(skärm) i Åre nu??
/Stefan

Dynamit i Uddevalla
hultan47:
Om du vill så kan vi ju köra någon tur i mer "guidande" syfte, med anpassad fart.Inga problem för mig ! Ställena jag kör på är ju bla ; Slätthult där det finns 2-3 slingor, mestadels tekniskt och ofta ganska torrt. Skidstugan i Strömslund, där det finns ett speciellt MTB-spår.Tekniskt även där men ofta betydligt blötare än slätthult.
Sen så finns ju Öresjö-spåren också, snabba, lättåkta banor nästan helt utan tekniska inslag. Dessvärre är det cykelförbud där nu, men kör man snabbt nog är det ingen som ser en =)
Skämt åsido, visa hänsyn mot löpare och andra där bara så är det inga problem.
I går var jag uppe på¨Hunneberg och körde också, finns många roliga stigar där.

Hör av dig om du vill köra en sväng !

Hammer ;
Jo, pizza blir det i bland, har nyligen fått reda på att även Elit-folk äter sånt :P
Men i vinter ska det deffas yttliggare några kilo.
Kör med växlar så blir det roligare :P

/ M

Dynamit i Uddevalla
Diamond back skärm... Näh not me..

I wouldn't drive to Åre to ride Mountainbikes. Too many Hills... Ouch!

That was possibly Nick.... he is also a Fat-Ass... he is English and was in åre..! He didn't tell me that he crashed though...!!!!

I was in England riding a few weeks ago, and that was cool... but most of our rides in THN start at Strandgatan and end at Butlers..

This year we have ridden about 10 times I guess... and a couple of times the girls have come along too... so we take it real easy. We did talk about riding FMT, but we are racing Porsches in Skåne that weekend, which is another reason why I don't get out much these days!

Just bought my son a go-kart also, so there aren't that many weekends and evenings free anymore... but we usually decide to go fo r a ride about an hour before we do it.... so let me have your mobile number and I'll send an SMS if we are heading out for a ride.....

Cheers,

Mike.

0731 807637

Dynamit i Uddevalla
Anki: Jag har nedräkning! *S*
Har också ett antal blåmärken på benen varav ett riktigt stort på låret... Och ett antal myggbett, bara på vänsterbenet hade jag fått tjugo stycken...

Tränade på banan igår också, då var det blött. Halva grusbacken hade nästan regnat bort.

Dynamit i Uddevalla
Lotta :

Du får snart tilbaks "lappen" alltså ? hehe
Du får låta bli att vara så tung i foten i fortsättningen då :P
Så när är det det den stora dagen då ? =)

/M

Dynamit i Uddevalla
Mattias: Anpassad fart låter helt perfekt, är det så att du kör på kvällarna eller slutar du i vettig tid på dagarna? Själv så kommer man sällan från jobbet före 18.30 vilket gör att den mesta inspiration har hunnit dö ut under dagen, så det blir oftast soffan!!!

Hammer: Nick, är det samme kille som brukar hjälpa till på Cykel Center?? Go-kart och Porsche, låter som du har dyrare hobbies än mej! Tycker att mina tre stora hobbies är dyra, cykel(prylbög), enduro(alltid ny) och foto(prylbög igen.

Trevlig helg!!
Stefan
PS!Mattias, hur nås du?DS!

Dynamit i Uddevalla
Mattias: Japp, äntligen :-) Om en vecka och två och en halv dag så...
Fast frågan är om foten har blivit lättare, har ju cyklat så mycket i sommar och muskler väger ju mer än fett *S*

Blir det Mariestad i helgen?

Dynamit i Uddevalla
Lotta: Aha, härligt, glöm inte fråga vad de använt ditt körkort till -:) Du får väl fixa en träkloss under gasen då, då får du ju extra benträning om du försöker pressa pellen i botten :P
Jo. det blir Mariestad stad i morrn, jag måste gå upp sådär 04 30, vi startar ju så satans tidigt:P
Ses säkert i morrn !

hultan47:'
Skicka ett mess så hörs vi !

/ M

Senast redigerad av en moderator:
Dynamit i Uddevalla
Mattias: Träkloss, att jag inte tänkt på det innan *S*

Jag ska köra Långa Lugnet, skulle inte vart anmäld till Mariestad egentligen. Vi får synas nästa vecka, då är det ju båda Uddevalla och Alingsås (och jag startar sent på båda ;-))

Dynamit i Uddevalla
Jo, träklossar funkar till mycket, du kanske har en över du som fixar med huset *L*
Okidoki, Lycka till där uppe i norr !
Ses nästa helg då ! Kör hårt !

/ M

Dynamit i Uddevalla
Går det något lopp på banan i sommar, så man kan testa den innan 11 september?
Annars kanske vi kan styra upp en Happy-Ride där... Verkar vara en rolig bana!

Edit:
Dynamitracet

Senast redigerad av en moderator:
Dynamit i Uddevalla
Det går tyvärr inga tävlingar (förutom KM) i området. Däremot är det inga problem att ordna en träff och testa banan. Oavsett om man är tävlingscyklist eller okynnescyklist så är det roliga och utmanande 7km!

Dynamit i Uddevalla
jtl:
Hmm, det har du rätt i.. Men det är fel tyvärr. Eftersom det är jag som ansvarar för vart KM:en ska gå så är det fortfarande Dynamitbacken som gäller precis som det står under KM-fliken. Det var nog bara Nisse som skrivit fel. Ledsen för eventuella förvirringar, men det är tillrättat på hemsidan nu. Plats för KM:et i morgon är Dynamitbacken.

Dynamit i Uddevalla
feffemannen skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle faktiskt vara kul att åka på någon tävling
> för att se hur det går till. Om man inte har
> årslicens betyder det att jag måste ställa upp i
> Herrar Sport? Verkar lite tråkigt med så kort
> bana.

Sport-klassen är fortfarande kort men i år kör dom det långa roliga varvet.. Det tar eliten 20min/varv så lägg på iallafall 5min för Sport så är man uppe i 50min.. 50min störtskön stig är aldrig fel. Välkomna!

Dynamit i Uddevalla
Vårt mål är att märka upp den permanent. Kommer inte ihåg ifall det redan är klart med markägare, men vi hoppas få till det i sommar. Den permanenta kommer isåfall skilja sig lite från tävlingsbanan då den senare går inne på avspärrat område vid skjutbanan.

Dynamit i Uddevalla
Låter väldigt lovande. Hur är den jämfört med Lida Loop och Mjölbybiken?
Man borde ta en testsväng... Finns det nårra bra lokals som är sommarlovslediga?
Finns det nårra bilder på banan nånstans?

Dynamit i Uddevalla
Ni som ändå har vägarna förbi. ta mer era freeride hojar, de finns gott som sköna drop och hopp med mera
runt dynamitbacken;)

Tillbaka
Topp