Early Bird, WTF!

steen

Aktiv medlem
Early Bird, WTF!
Har väntat på ett paket med lite godis som skulle levereras med Early Bird. Fick sms kl 03.13 att det var levererat till min dörr. Inte f-n finns det nåt paket här!
Visar sig att Early Bird gjort sig i stort sett onåbara. Lyckades slutligen få svar på mina mejl men de frånsäger sig allt ansvar. "Kolla med dina grannar, eller så har paketet blivit stulet. Tack å adjö".
Här åker grejorna runt halva klotet och så sjabblas det bort de sista 20 milen... f-n vad trött man blir!
Så här sitter man 1500 spänn fattigare och inga prylar, kul!
Någon med liknade erfarenheter med, i mina ögon, skojarna Early Bird?

Early Bird, WTF!
Har funkat felfritt för mig när jag använt mig av dem, ca 5-10 gånger.
Gnällde dock eftersom dom inte skickar SMS när paketet lämnas utan SMSet brukar komma några timmar senare. Fick svaret att dom inte vill störa under natten. Detta var två veckor sedan så nu kanske dom ändrat rutiner. Bra för mig :-)
Fick fö svar efter några timmar på mail.

Early Bird, WTF!
Har använt EB flera gånger utan problem.

Dock beställde jag böcker en gång som levererades ~03 en regnig natt/morgon. Det gör jag inte om.

Early Bird, WTF!
Jag råkade ut för att jag fick ett sms att varan är levererad, men dök upp två dagar senare (!) utanför min dörr. Jag tror det fuskas med TaT-tider för att förbättra statistik.

Jag fick ungefär samma svar som dig när jag försökte kontakta dem och fråga var fan mitt paket var. Gig-ekonomi at its finest..

Early Bird, WTF!
Tillfället gör tjuven sägs det.
EB och andra "lämna utanför dörren"-lösningar skapar tillfällen.

Pga detta väljer jag andra lösningar eller andra leverantörer om de enbart har EB (eller motsvarande) som leveransval.

Kolla på hur situationen ser ut i USA med sk porch pirates.
På vissa håll har polisen gått ut och uppmanat folk att inte nyttja dessa tjänster, och på något (några?) ställen även erbjudit allmänheten att få sina paket levererade till den lokala polisstationen.

Early Bird, WTF!
Saken har löst sig. De lämnade över försändelsen till "mitt" utlämningsställe istället... Men i sms:et stod det något helt annat. Tro fasen att man blev fundersam. Så, case closed!
/Steen

Early Bird, WTF!
Jag har en smart brevlåda som EB kan låsa in paketen i. Superbra lösning.
Att behöva ränna till postombudet är ett otyg!

Early Bird, WTF!
Verkar vara satt i system att skicka massa fake-SMS med skumma länkar till oss som väntar på paket.
Står liksom ovanstående att paketet är levererat till min brevlåda men ingenting där eller vid dörren.. Hoppas på att det hamnat hos ombud då.. Blir inge mer Earlybird för min del, too much hazzle..

Early Bird, WTF!
Om man bor längst ner i ett höghus…!
Då blir alla paket STULNA… !
Early Bird hänger i en påse på dörrhandtaget !
EB suger… o när man beställa från utlandet från ex.Ali Express etc… så får man aldrig veta i förväg vem som levererar …?‍??

Tillbaka
Topp