Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag hänger eventuellt på, beror lite på hur mycket det regnar. Undrar också lite om denna "ride" är ok för nybörjare ? Jag har cyklat mtb i skogen ett par veckor och undrar bara hur avancerat det blir. Vill inte känna mig som en bromskloss :)
En Easy-ride är perfekt för nybörjare. Om jag hade möjlighet skulle jag hänga på imorrn.
Om man har endast normal på gränsen till kass kondis som jag så ska man akta sig för Happy-ridesen, där är tempot rätt tufft ;)
Vactis skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Jag hänger eventuellt på, beror lite på hur
> mycket det regnar. Undrar också lite om denna
> "ride" är ok för nybörjare ? Jag har cyklat mtb
> i skogen ett par veckor och undrar bara hur
> avancerat det blir. Vill inte känna mig som en
> bromskloss :)
>
> /Jörgen
När det står 'easy' i rubriken så är det meningen att alla skall kunna orka med. Vi kommer alltså att stanna och vänta in alla och ge folk tid att andas ut. Dessutom behöver du knappast oroa dig för att vara bromskloss så länge jag är med...
Det kommer bli kul detta. Hoppas mina skor hinner torka nu bara glömde dem i en spann med vatten och tvättmedel. Började torka dem nu. Jag kör oavsett om de är blöta eller torra.
Enligt
www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Göteborg/
så minskar regnet efter kl. 11:00. Och upphör efter kl. 12:00. Det finns alltså ganska goda chanser till en inte allt för regnig tur. Det är ganska varmt 17-16 grader. Däremot har jag en igensatt vänster näsborre och lock i vänster öra. Jag får se om det lossnat om en och en halv timme.
Vaknade också upp alddeles tät i näsan, jag trodde att det var en förkylning men det kan det ju inte vara eftersom Lågflyga också gjorde det. Det måste altså var vädret ;o) så då kan det ju inte vara ngn fara med att cykla!
Jag kommer bara jag får snytit mig så får jag se om det funkar...
Aj, nu har också halsen synpunkter på cyklandet, återigen på vänster sida. Öron, näsa och hals räknas som tre nej, och benen bara två ja. Jag är alltså nedröstad.
Kläm fingrarna i reglagen och skrapa vaderna på pedalerna åt mig! Jag skall försöka återkomma för att göra det själv nästa vecka.
Vi börjad 5 stycken vid Botaniska Entrén halv tolv. Först upp till toppen och ner bakom bort mot den sandiga branten med välta träd i början. Sedan bar det bort mot hästtrappan, och vidare bortåt eklanda(tror jag det blir). Tillbaka upp mot toppen igen nu med målet riktat mot hemliga stigen.
Då stöter vi på 4 regnälskande cyklister som hakar på. Ner mot foten av omöjliga backen. Där blev nog ända riktiga pushbiken(som vanligt). Efter hemliga och den branta ner mot Bifrost så blev det en härligt hal klättring. Vi fortsatte bort mot toppen via baksidan. Strax innan sa de första två hejdå. Ner på den brända sidan hoppade två til, medans vi tog vidare upp en liten stig som avslutas i en go sandig brant med mycket. (Lågflyga sa att det heter rutten sten på finska, det finska namnet minns jag inte tyvärr)
Minns inte vad du heter men han fick tyvärr turens enda punka efter den backen. Efter lite slangförsäljning utav Pether så blev slangen bytt och vi avslutade ner mot ingången till Lilla Änggården.
Tack för en härlig tur allihopa.
//Robert
(Tror det var så vi körde Säg till om jag missat något :p )
Riktigt rolig runda idag som bjöd på en hel del "roliga" uppförsbackar och spännande nerfarter. Idag vågade jag mig på dom alla så det går framåt :o) Rejält geggigt var det också!