Effektmätaren lägger av vid Linnèplatsen

Jag har två olika Power2Max på två olika cyklar som efter Linnèplatsen i Göteborg på väg bort mot Marklandsgatan mer som regel än undantag börjar visa 50% eller mindre effekt. Detta har hänt gissningsvis ett trettital gånger senaste året. Det som är det konstiga är att det är just bara där det händer och utöver detta har jag aldrig haft några som helst problem med dem. Stannar efter Markland, tar ut och in batteriet och det är sedan tillbaka till normala siffror igen.

Är det bara jag eller finns det någon annan i Göteborg som har varit med om detta fenomen? Och sen så undrar jag varför? Vad är det som händer i Linnè?!?

Det beror på den där hemliga basen under kiosken där de förvarar de kraschade flygande tefaten.

Nä, men ärligt talat. Själv har jag inte haft det problemet, men på sträckan kör du ju parallellt med spårvagnsspåren. Kanske nån störning från dem som din cykeldator är känslig för?

Du kan ju testa genom att låna en annan cykeldator (annat märke/modell då!) och skicka signal över ANT+ (den sänder till alla som lyssnar, medan BLE kanske inte kan ha mer än en aktiv kontakt, osäker på det). Om din får problem men inte den andra, så vet du var felet är.

Att det skulle vara fel på två olika P2m är inte så sannolikt.

Du blir väl trött där, helt enkelt. Sedan när du stannar och fipplar med batteriet återhämtar du dig så att du orkar trampa för fullt igen.

Hej!
Jag hade även det problemet i Västerbotten, uppdatering och batteribyte skingrade ufoplanen och de trötta benen. Inga tåg i sikte heller, ibland till och med på landsbygden.
Nu visar den (förhoppningsvis)rätt.

Trådlös överföring mellan vev och +ANNAT är antagligen en liten transformator där ena delen roterar och den andra sitter still (på vevlagret?). Om du då cyklar genom jordens magnetfält få får du kanske nån spik som ger mjukvaran hicka. Kolla om du ser nåt biffigt elskåp där det brukar hända. Eller en fet kabel som går upp längs nån stolpe för matning av luftledningen. Själva luftledningen borde vara alldeles för långt ifrån dig för att påverka.

Edit: Eller förresten, det är nog blåtandöverföring på såna där grejer när jag tänker efter. Kan säkert spöka av samma anledningar dock.

Senast ändrad:
Makten sa:
Trådlös överföring mellan vev och +ANNAT är antagligen en liten transformator där ena delen roterar och den andra sitter still (på vevlagret?). Om du då cyklar genom jordens magnetfält få får du kanske nån spik som ger mjukvaran hicka. Kolla om du ser nåt biffigt elskåp där det brukar hända. Eller en fet kabel som går upp längs nån stolpe för matning av luftledningen. Själva luftledningen borde vara alldeles för långt ifrån dig för att påverka.

Edit: Eller förresten, det är nog blåtandöverföring på såna där grejer när jag tänker efter. Kan säkert spöka av samma anledningar dock.

Utanför Vattenfall i Jordbro lägger alltid min kadendmätare av i 20 meter... Ibland har haft lust att släpa mig lite instrument och antenner för att lista ut vad det beror på, men åas är man lät också så det blir aldrig av.

Bilagor

• Screenshot_20190915-123413_Maps.jpg
    Screenshot_20190915-123413_Maps.jpg
    208.3 KB · Besök: 19
Bengt-re sa:
Utanför Vattenfall i Jordbro lägger alltid min kadendmätare av i 20 meter... Ibland har haft lust att släpa mig lite instrument och antenner för att lista ut vad det beror på, men åas är man lät också så det blir aldrig av.

Intressant, kommer förbi där då och då, har aldrig märkt något. Får hänga med näsan över cykeldatorn nästa gång :-)

Bengt-re sa:

Brottarkabel i marken? Verkar hyfsat troligt med tanke på grannen:-)

Tillbaka
Topp