Jag skulle ju aldrig få ner ett lass med potatismos precis efteråt, men man är väl olika.:)
Efter ett pass på säg 3-4 timmar lider man av brist på det mesta, kroppens immunförsvar är försvagat, torrhostan man kan få är ett tecken på detta. I målfållan efteråt brukar folk oftast stapla omkring hostandes har jag märkt. Jag brukar försöka få i mig något snabbt och lätt direkt efter, behöver inte vara mycket, nån banan, choklad, eller kanske en Gorbys i micron. Snabba kolhydrater bara, sen i in i duschen. Sen max två timmar efteråt käkar jag ordentligt, kom ihåg att nedbrytningen fortsätter tills du har fyllt på med energi. Vad kroppen behöver förutom energi för att återhämta sig är främst proteiner, så en rejäl köttbit är inte fel, mineraler och vitaminer behövs också så glöm inte det gröna. För dom som vill fuska finns div tabletter och proteindrinkar att tillgå. Kom ihåg träning bryter ned, vila/återhämtning bygger upp.
EDIT: Tar tillbaks det där med att torrhostan beror på att immunförsvaret är försvagat, har inga belägg för det men det skulle kunna vara så. Någon som har några teorier?
EDIT: OK, för att vara "on topic" igen, jag ligger gärna i soffan och spelar Gamecube efter träning:)
Maximal återhämnting garanteras!:)