Efterfrågan eller skräp? Alumax (Cyclepro?) Expert XL

Hej.
Ny här, och då jag skaffat ny mtb tänkte jag göra mig av med min gamla (!). Modell enligt rubrik, Shimano deoreväxlar, Shimanobromsar.
Fråga är om detta är något som är någon efterfrågan på eller mest gammalt "skräp"?
Jag köpte den på Cykelstället i Gbg -02, kvittot finns kvar. Skicket är helt ok.

//Mvh Johan i Gbg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    138.8 KB · Besök: 102
Knepig fråga. Jag säger som jag tycker och hoppas du inte tar illa upp. V-broms, stel gaffel och för mig okänt märke drar ned. Att den ser ut att kunna vara en kompetent och "osynlig" pendlare på halvdistanser lyfter lite. I allra sämsta fall femhundra kr. Nån som behöver en vettig pendlarcykel och ser att den är bättre än en ny från BT eller cykelringen kanske tusen kronor. Om någon blir eld och lågor och har haft en likadan eller på något annat vis har habegär, max femtonhundra.
Totalt säger jag alltså tusen kronor om den funkar som den skall. Den låga svarsfrekvensen i tråden indikerar väl lite på svalt intresse.

För knappt fem år sen sålde jag min motsvarande Alumax i närapå perfekt skick, tror jag fick 2500kr för den.

Då "fanns" ju inte 27,5 eller 29 för långa personer, jag hade precis upptäckt att det fanns billigare grejer i Tyskland så drivlinan var bytt till ny, fräscha bra däck mm och om jag får säga det själv såg min snyggare ut också. :)

RR: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1556165/1558888

En femhundring om den "bara funkar" kanske en tusing med rätt köpare. Det ser ju ut att behövas en del jobb för att göra den fin .

Hade jag varit dej hade jag tagit bort ringklockor, pizzadisken, låset, drevskyddet, och barendsen osv så den får lite mer clean look, och vänt på styrstammen för utseendets skull. Då blir den förhoppningsvis mer lättsåld.

HejPåDej skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade jag varit dej hade jag tagit bort
> ringklockor, pizzadisken, låset, drevskyddet, och
> barendsen osv så den får lite mer clean look,
> och vänt på styrstammen för utseendets skull.
> Då blir den förhoppningsvis mer lättsåld.

Jag hade låtit den vara som den är. Bara sett till att den funkar bra. Typiskt en sån cykel som man vill att rätt köpare skall köpa och ha utbyte av. Om rätt köpare dröjer mer än tre spekulanter börjar tidsåtgången överstiga värdet. Rätt köpare tycker att det är ok att ta bort grejerna själv om hen önskar det. Rätt köpare hör aldrig av sig igen utom om man ses på stan och man får ett glatt hej.

Estetiken gör att en med 26" hjul ser ut som en barncykel med hög sadel på.
Behåll den istället. "Kan va bra o ha" :)

Tack för era synpunkter!!

Nej, tar inte illa upp när det gäller en gammal cykel... ;-) Som ni sade, den behöver lite kärlek för att bli fin. Allt funkar bra dock.

Den har fungerat kanon att pendla med, men fyller inget behov längre. Nu fick jag lite koll på läget iaf!!

(Matz 1; läste mig till att det var samma ram som användes av Cycle Pro, motsvarande modell sades vara Comp M1 från samma tid. Säljaren i butiken nämnde även detta när jag köpte den. Därav att jag nämnde detta i rubriken.)

Trevlig kväll...

//Mvh Johan

matz 1 skrev:
> Det där är ingen Cyclepro.

Alumax ramarna är "fulsvenskar", ombrandade Cyclepro som såldes i Göteborg av Cykelstället numera Bikeplace.

Jag provcyklade massor av mtb:er före mitt köp, bla Cyclepro Pinnacle. När jag berättade efter att ha provcyklat Alumax på Cykestället att "den här och den där Cyclepro kändes bäst" skrattade de och berättade att det var samma ram. Då fick de mina pengar. :)

Hasse#7 skrev:
> Välkommen förresten! Glömde det förut.

Jamen för sjutsingen, de glömde ja! Hej och välkommen till happy, Misteroldschool, hoppas du ska trivas! :)

Aha!! Hade jag ingen aning om, att alumax var det samma som cyclepro!!
Men det är väl så. I cykelramvärlden är det ju många ramar som är kusligt lik vandra.
Bara andra klibbor...
Personligen älskade jag mina Cyclepro cyklar!! :)

Misteroldschool skrev:
> (Matz 1; läste mig till att det var samma ram som
> användes av Cycle Pro, motsvarande modell sades
> vara Comp M1 från samma tid. Säljaren i butiken
> nämnde även detta när jag köpte den. Därav
> att jag nämnde detta i rubriken.)
>
> Trevlig kväll...
>
> //Mvh Johan

Comp M1 var väl i Easton Ultralite-aluminium, isf är det ju en dunderram (som säkert borde gå att göra nåt kul med).

Ja, den verkar både robust och lätt i ramen...

Gör väl ändå ett försök att sälja den.

Tack så länge, ni verkar vara ett trivsamt gäng!

Tillbaka
Topp