Eftersnack! Happyvecka i alperna med Outbreak Adventure!

Du körde för nära alternativt har jag för dålig vidvinkel på kameran. Synd på huvudet, det hade nog blivit en bra bild annars.

Hittade en bild på Pelles låda i mobilen...

pelles.jpg

Hehe! =)
Kunde ju varit bra om jag hade vurpat och behövt hjälp med att packa cykeln. Så slapp någon annan lägga det 3D-pusslet igen.

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe! =)
> Kunde ju varit bra om jag hade vurpat och behövt
> hjälp med att packa cykeln. Så slapp någon
> annan lägga det 3D-pusslet igen.

Nu förstår jag inte? Vad kan gå så fel på en alpsemester att man inte kan packa själv? Jag simulerade ont för att få sitta fram i bilen i 300 mil :-)

iMats skrev:
> Hittade en bild på Pelles låda i mobilen...

haha.. ja, shit vad jag var impad över att pelle fick ner allt i den där 'barncykellådan'. snacka om tetris på hög nivå! :)

tydligen är eta bra/nödvändigt ibland..

Jag har väl inte direkt mekat sönder kvällarna (rätt trasig i luftrör, axel, revben oxå) så efter lördagsmeket kunde jag ta första turen på cykeln igår :D

Det blev en stilla tur med klonerna <http://happymtb.org/forum/read.php/1/472734> men när jag väl fått ordning på frambromsen blir det mer.

WTB har cykelvärldens sämsta kundservice men det återkommer jag till...

Mike å skrev:
>
> Samma tryck i positiva och negativa kamrarna i
> bakdämparen
file=12382

Vet du har man byter olja i returen till RS dämparen? Det ser ut som returmekanismen är helt sluten.

Det "gurglar" om returen i min dämpare och den fungerar inte bra. Såg att dämparna är rätt billiga på CRC så det kanske är enklast att köpa en ny (eller en Fox Float el. DT Swiss kanske).

/Fredrik

Här kommer mina enda två någorlunda vettiga bilder från resan (jag tog bara typ 10 totalt):

IMG_2608.jpg ht=480

Leo meckar bakväxel, Mike Å spanar i skyltfönstret och i bakgrunden syns PatrikB och en liten bit av Erik H.

IMG_2617.jpg ht=640

Cykel på väg upp under "vilodagen" :-)

Leo skrev:
> Det är väl snart dags att fundera på vart man
> ska resa nästa år? :-)

Japp. Jag och PS här på forumet råkade åka till Verbier i lördags. Det var ett *väldigt* trevligt ställe. Om det blir en vecko-semester på MTB för mig nästa år är jag klart sugen på att åka dit.

IMG_2625.jpg ht=480

IMG_2627.jpg ht=480

HAHAHA... Skönt att man är så snyggers på bild... Men det var en fantasäll tripp hela veckan och faktiskt lite kul att alperna kunde bjuda på lite mindre insmickrande väder och underlag. Syns på smajlet va... Mitt icke roterande frihjul/baknav gick att rädda efter en 12 timmars fyllning med FinishLine olja och en hel del tvångs-snurrande för hand...
file=12528

Men det här är ju bara pina att titta på. Efter att ha hårdväxlat in i skidmentaliteten de sista dagarna så gör det ont att se hur det ser ut under ett täcke av det vita. Jag satt i liften därborta och bara frossade i tänkbara linjer i bergen omkring. Det såg ju ut som en lekpark vart man än tittade och ännu mer om man tänkte sig lite knalla oxå. Tror nog att Avoriaz kanske får ett besök i vinter om allt klaffar.
file=12667

Micke, jag måste uttrycka en viss förvåning över att det rann ut olja överhuvud taget. Med tanke på hur plush din duke var trodde jag det var asfalt i den :)

Själv upptäcker man fler och fler saker efter resan. Idag var det bakdämparen som började pumpa ut olja. Nu är det bara att vänta på att Phil hittar hem från de västra provinserna så man kan få den fixad.

Konstigt nog så har naven klarat sig riktigt bra (XT skivbroms) lite smågrått på bodysidan annars som nytt.
Fram är orginalfettet helt klart och fint så dom får gå ytterligare ett år:)
Men jäklar vilken skillnad det blev med nya växelvajrar, kanske ska korta ner bytesintervallen från 3år till 2;)

jomper skrev:
> Mattel i fallet och JLarssons knasmin är de
> bästa bilderna av alla.

En annan jonas gjorde också en knasmin vid samma tillfälle:)
KnasJonas.jpg ht=480

Kom igen Jonas, du ser ju apkoolers ut... Det ser ju ut som om du bor i en grotta o svetsar titanramar när du inte gör bomber... ;)

Sökes:

Hostar till ett styck fralpernafilm, ~32 minuter á 338 MB...

FTP / HTTP / Torrent

Skicka PM så får du en URL att dra ned filen ifrån, skicka sedan tillbaka en ny URL till filen eller torrenten. Det räcker med en torrent så klart, skulle ha skapat den själv men jag har bara sunk-ADSL hemma...

Pelle Hå skrev:
> Ohoy!
> Vilka gamla minnen. Känns som hundra år sedan,
> och samtidigt som förra veckan... skumt.

+1

Tillbaka
Topp