Eftersnack! Happyvecka i alperna med Outbreak Adventure!

Tjena!

Det beror väl på hur länge man tänkt stanna.. MEn det är en rolig Niva, den är itne som andr aNivor (alal som har sett en 4dörars niva i sverige räcker upp en hand, nähä tänkte det)
7749712792.jpg

MEn nu tillbaka till Alperna.. Liftkort ingick inte, men fatatde itne om mna behvöde det eller iten.. ÄR ltie seg på morgonkvisten..

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Oh ett cyekläventyr i en Niva. Nästan så man måste
> hänga med bara därför.. ;o)

äventyret ligger i att dra bilen efter cykeln längs motorvägen... =)

/rikard

rikard skrev:
>
> äventyret ligger i att dra bilen efter cykeln
> längs motorvägen... =)
>
Tjena!

Härru.. Niva är ju driftiga som bara den.. Och desutom finns det reservdelar i varenda dike.. Och denna ska nog hålla ett tag till då den bara gått 100mil..

Men tilbaka till ämnet!! Behvöer man liftkort???

Jag kollar upp behovet av liftkort och vad det kostar.

I Verbier kostade det bara runt en femhundring för en vecka..

Jag läste på lite på hemsidan:

The Haut Giffre and Portes du Soleil have numerous ski lifts operating, providing quick and easy access to the higher areas of the region. Our use of the lifts may vary from week-to-week, therefore we have not included the cost of this in your holiday. It will usually be approximately 35 Euros per week and is payable locally.

Ingen avgörande kostnad med andra ord.

För ett par år sedan var jag och åkte skidor i Avoriaz vilket ligger i området som kallas Portes Du Soleil. Det var i alla fall kanonskidåkning, och ett enormt system. Man hann inte från ena ändan till en andra och tillbaka på en dag.

JLarsson skrev:
> Man hann inte från ena
> ändan till en andra och tillbaka på en dag.

Is that a challange?

EDIT:
På ett sätt är jag också väldigt intresserad.
Men jag vet inte om ekonomin tillåter och om det är värt det för jag måste nog hyra/köpa cykel och utrustning så det står härliga till...
Känns som man borde ha fetare cykel och framförallt fetare skydd än så här för alplek. Damnit!
28.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Priset kommer bli jämna 5000 SEK om inget drastiskt händer med växlingskursen och jag har preliminärt bokat ett fullt hus 26 aug till 2 september.

Det enklaste är om alla överför pengar till mitt konto när det är dags så gör jag en swiftöverföring till deras utrikiska bankkonto. Jag väntar just på svar ang storlek på deposition och när deposition och hela kalaset ska vara betalt.

/jonas

Har uppdaterat första inlägget med ytterligare info..

Deposition: 1300:- till mig innan 20 november så sköter jag överföringarna till utriket.

Alla får till på måndag på sig att fundera och bestämma sig.

jomper skrev:
> Har uppdaterat första inlägget med ytterligare
> info..
>
> Deposition: 1300:- till mig innan 20 november så
> sköter jag överföringarna till utriket.

Kontonummer? :-)

/Magnus

Ooooh jag kommer bli rik! Speciellt eftersom jag både fick lön och mer än en månadslön i utläggsersättning idag dessutom! Synd att Eurocardräkningen är typ exakt lika stor som utläggspengarna..

Kommer skicka PM till alla intresserade på listan på måndag, turordning enligt ovan på platserna. Men det är möjligt att vi får plats med fler än 16, har frågat om det.

Några som vill försöka stiga på det fulla tåget såhär i efterhand? ;)

Hur blir det med flyget till Geneve från Stockholm?
Får man fixa det själv eller blir det någon gemensam bokning på den med.

Jomper: Du kan nog styrka mig från listan. Inser att jag måste betala skidresorna först.. :/

Oh är det så tidigt som man måste bestämma sig, det kan bli lite knöligt att svara på. Man måste ju försvara faderlandet eller hur det nu var och det kommer jag inte börja med förrän mitten av januari så jag kan nog inte veta förrän framåt våren :( Men det positiva är att jag kommer vara ledig varannan vecka över vår, sommar och höst.

Du får nog degradera mig till någon slags reserv för sena avhopp...

Tjena!

JTa till den 20 novemebr har jag pnagr.. im sil on.. om inte alla före mig i kön tar sina platser.. Undar om min nya hoj kommer att gå att cykla uppför.. I västa fall får jag väl behålla bojsänket bara för denan resan..

Skicka PM till mig också, är som sagt intresserad och håller på och kollar upp nästa sommars andra planer för tillfället. :-) Snabba ryck, som vanligt...

/Leo

Kan bidra med ett par bilder från Morzine, härligt område, hur mkt fina stigar som helst o högst överkomliga priser på liftkort, alltså de är inte så dyra att man känner att man måste utnyttja dem till max.

Bilagor

• Morzine3.jpg
    Morzine3.jpg
    92.2 KB · Besök: 43
  • Morzine5.jpg
    Morzine5.jpg
    79.2 KB · Besök: 45
  • Morzine8.jpg
    Morzine8.jpg
    68.8 KB · Besök: 48
  • Morzine10.jpg
    Morzine10.jpg
    122.7 KB · Besök: 50
Flytta upp mig på "Klart intresserad!", får sikta högt så kanske man träffar trädtopparna... ;-)

/Leo

Vinterboerna är sedan tidigare bookade 8 juli till 15 juli 2006, soft happyrides utlovas denna vecka -:)
Synd att våran vecka (som inte går att flytta) matchar Happytrippen, men vi skall spara ett par singletracks till er andra..

/Stina & Pål

Tjenare.

Jag är intresserad av att haka på men i så fall bara någon dag eller två.... Jag kommer i så fal alltså inte att haka på sällskapsresan från start och annat men tänker köra upp från nya hemstaden för att leka i bergen med er.

Skulle skriva upp mig på hela veckan om jag säkert visste att jag skulle vara här nere då. Det ligger mitt i min "vanliga" semestertid och då kan det hända att jag är uppe i Sverige.

Bevakar tråden vidare för att försöka hålla mi ajour om vad som händer och sker samt när.

iMats skrev:
> Tänkte bara tala om att länken i första inlägget
> inte funkar. Funkar bättre så här:
> http://www.outbreak-adventure.co.uk
>

Kan meddela att länken i första inlägget fortfarande är fel, men Mats länk fungerar perfekt. ;-)

/Leo

Leo skrev:
> Kan meddela att länken i första inlägget
> fortfarande är fel, men Mats länk fungerar
> perfekt. ;-)

Antagligen har ingen sett mitt inlägg eftersom dom flesta har valt att dölja mina inlägg. Det är bara du kvar Leo...

Men titta där, nummer 6 saknas på klart-intresserade-listan. Det innebär ju att jag får följa med, tjoho! =D
Eller är det månne så att deltagare nummer 6 är hemlig än så länge? Kan det vara Cedric Gracia kanske?

Edit: Skrivaihop

Senast redigerad av en moderator:
jomper skrev:
> Kommer skicka PM till alla intresserade på listan
> på måndag, turordning enligt ovan på platserna.

Buhu! Jag har inte fått något PM, jomper vill inte ha mig med! :'(

Jag har uppdaterat listan i första inlägget och fixat till numreringen samt länkat till respektives profiler (men bara på A-listan).

Betald och klar. Nu ska svettosalsan få smaka alper! Har ju i alla fall 185 mm skivor fram. Lovade dessutom jomper att köra i lycra. Kan det inte bli 2006 snart... först SiR och sen alperna. Mulligt.

Ligg lågt lite så ska jag kolla exakt när det är smidigast att vi kommer ner och åker hem, för säkerhets skull..

Lördag till lördag är perfekt, då får man en dag på sig att anpassa sig till Sverige innan man eventuellt ska jobba igen.

Pengarna inbokade för skickning! Bör vara herr jomper tillgodo imorgon.

Tillbaka
Topp