Eftersnack! Happyvecka i alperna med Outbreak Adventure!

Några till.. :-)

Bilagor

• IMG_2608 (Small).jpg
    IMG_2608 (Small).jpg
    47.8 KB · Besök: 63
  • IMG_2610 (Small).jpg
    IMG_2610 (Small).jpg
    44.3 KB · Besök: 59
  • IMG_2612 (Small).jpg
    IMG_2612 (Small).jpg
    89.2 KB · Besök: 58
  • IMG_2616 (Small).jpg
    IMG_2616 (Small).jpg
    79.7 KB · Besök: 59
  • IMG_2624 (Small).jpg
    IMG_2624 (Small).jpg
    86 KB · Besök: 56
  • IMG_2642 (Small).jpg
    IMG_2642 (Small).jpg
    96.6 KB · Besök: 59
  • IMG_2644 (Small).jpg
    IMG_2644 (Small).jpg
    82.8 KB · Besök: 58
  • IMG_2646 (Small).jpg
    IMG_2646 (Small).jpg
    89.8 KB · Besök: 57
  • IMG_2670 (Small).jpg
    IMG_2670 (Small).jpg
    61.1 KB · Besök: 54
  • IMG_2683 (Small).jpg
    IMG_2683 (Small).jpg
    81 KB · Besök: 61
  • IMG_2687 (Small).jpg
    IMG_2687 (Small).jpg
    63 KB · Besök: 56
  • IMG_2688 (Small).jpg
    IMG_2688 (Small).jpg
    64 KB · Besök: 57
  • IMG_2690 (Small).jpg
    IMG_2690 (Small).jpg
    81.5 KB · Besök: 62
  • IMG_2701 (Small).jpg
    IMG_2701 (Small).jpg
    88.6 KB · Besök: 56
  • IMG_2703 (Small).jpg
    IMG_2703 (Small).jpg
    87.7 KB · Besök: 57
  • IMG_2710 (Small).jpg
    IMG_2710 (Small).jpg
    36.6 KB · Besök: 56
  • IMG_2711 (Small).jpg
    IMG_2711 (Small).jpg
    45.1 KB · Besök: 57
  • IMG_2712 (Small).jpg
    IMG_2712 (Small).jpg
    35.3 KB · Besök: 62
  • IMG_2715 (Small).jpg
    IMG_2715 (Small).jpg
    36.3 KB · Besök: 59
next year i go canada.. go canadaaa!

malin: grym tajming i fallet. dessutom var det en bra öl på vägen upp till col de joux plane.. :)

Senast redigerad av en moderator:
Tack Malin, o ni andra som har postat bilder. Lite som en epo-injektion när jag nu går in i den grotta som kallas - renovering av nav.

Leo och TnT, ni knäppte väl en del "actionbilder". Vore kul och se dem vid tillfälle.
/Oscar

Har lite fler bilder, men inga actionbilder tyvärr. Denna gången var det mer cykling än fotograferande. :-) Hoppas att TnT har några fina kvar?! Och så ser vi fram emot filmen, med ett dussin valbara ljudspår så att alla blir nöjda med musikvalet... :-D

/Leo

Ser asskicking ut! Klättrade ni inte en väldans massa.
Går inte liftarna i alperna längre? ;-)

Längtar verkligen tillbaka till Frankrike.
Hittade dock aldrig detta NS-område när jag var i Lesgets/Morzine..

file=12425

Eric: NS området på bilden låg i Chatel, så det var en bit från Les Gets och Morzine. Riktigt skoj ställe som vi inte hann med att cykla så mycket i, det fanns tre delar i parken. NS1 som var medelsvår, NS2 som var lite svårare och NS3 som syns på bilden som var lätt. Körde hängbro-delen i NS1:an, där Roxy vurpade dagen efter. Den var kul, men på gränsen för hal när det hade regnat.

/Leo

Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser asskicking ut! Klättrade ni inte en väldans
> massa.
> Går inte liftarna i alperna längre? ;-)
>
> Längtar verkligen tillbaka till Frankrike.
> Hittade dock aldrig detta NS-område när jag var
> i Lesgets/Morzine..

Första dagen klättrades det en hel del men efter smågnället (undertecknad inkluderad)då och när folk kom ut DH-kittade dag 2 började guiderna fatta att det nog var liftbaserad åkning som var huvudnumret :-) Iom nästa vecka går inte liftarna längre :(

NS-banorna låg i en fantastisk lite brant dalgång ner mot Chatel. Under en lift fanns ett 10-tal riktigt kul spår från grönt till svart. Man kan lätt slösa bort en dag bara genom att kana upp och ner där. Bilden på mig är knäppt där oxå.

Trots att axeln fortfarande värker från ett fall i Morzines kladdlervallade DH-bana dag 2 längtar jag tillbaka svårt. Den långa DH-banan som bar av ner mot Schweiz från Chatel förtjänade mer än ett åk...

Kanonbilder Malina! Fångar verkligen stämningen på ett utsökt sätt!

Jag tog inga actionbilder, filmade bara. Har inte hunnit göra något med filmen alls sedan jag klev på planet i Paris (pillade en del med det på flygplatserna).

Leo skrev:
> Peter_K ber en sista bön innan sista åket
> nerför 50:an:

Faktum är att det nog var nåt sånt jag gjorde :) Typ 'det här är sista åket på en hel vecka med XC-hjälm dundrandes alldeles för fort nerför alper, var nådig och låt mig slippa spotta blod och tänder efter ett fall även denna gång så lovar jag köpa FF-hjälm'.

Det kan även ha varit så att jag var duktigt sliten just då... :) Fina bilder förresten, mer mer! :)

Erik W skrev:
> Hittade dock aldrig detta NS-område när jag var i Lesgets/Morzine..

Vidga vyerna och åk till Chatel ;) Om du missade NS-sektionerna i Chatel antar jag att du missade DH-banan ner till Les Crosets också? Den kan varmt rekommenderas om du tar dig dit nästa sommar.

Aaahh, så ni körde den underbara DH-banan i Morzine.. :)
Ingen som skrotade (hoppade förlångt) på den lilla platån precis innan
banan svänger skarpt till höger och ner i en liten "canyon" i slutet?
=))

Arlanda Långtidsparkering har inte dragit de 450,- från kortet som maskinen sa att de skulle dra ännu. Mycket störigt om de får för sig att göra det efter mer än en vecka, men högst förlåtligt om de inte gör det alls. :)

Eric W skrev:
> Aaahh, så ni körde den underbara DH-banan i
> Morzine.. :)
> Ingen som skrotade (hoppade förlångt) på den
> lilla platån precis innan
> banan svänger skarpt till höger och ner i en
> liten "canyon" i slutet?
> =))

Jag gav mig ut i den andra dagen ensam och på hyrcykel i regn och såphal kladdlera utan koll på att bromsarna satt moto style :o

Det slutade med att jag krälade i leran 3 ggr varav den sista fortfarande känns i revbenen när jag hostar :/ Banan är säkert helt underbar torr men under förutsättningarna ovan var den närmast livsfarlig :) Jag bailade halvvägs och kröp ner till byn för och slicka såren. Mig veterligen kördes det inget mer i den banan. Det fanns snabbare och flowigare spår på andra sidan dalen med något färre breakbumps. I Les Gets kördes iaf 2 av de tre DH-spåren av ordentligt. Där var breakbumpsen ett riktigt gissel.

Den banan i Morzine som startar i en liten kur vid toppen av äggliften var nog tillsammans met den stenbesudlade tekniska banan på vägen mot Chatel områdets mest avancerade.

Jag var nere hos Phil och hämtade ut Vanillan idag. Han hade fått visa den mycket kärlek. Hade bla hittat lera inuti !!! gaffeln. Efter att med bister min ha underkänt mitt beteende på den cykel jag har låter han och Dave mig bredvilligt provcykla den SC VP-Free m Fox 40 i stäven Dave funderar på att sälja. Sånt är elakt!
/(;-)scar

Uäääk!

Har rivit naven nu. Kulorna i framnavet badade i en sörja som liknade den i Morzines DH-bana. Efter bad i Turtles fälgrengöring för Alu-fälgar går det fortfarande inte att få kulorna blanka :( Får se om cykloteket kan bistå med nya imorrn. Lagerbanorna är fortfarande fläckiga av ytrost. Inga synliga skador i övrigt så jag testar att smacka ihop det med nya kulor och färskt fett.

Någon som testat om det går att beta bort ytan från lagerbanorna?

Baknavet var i bättre skick så det är återmonterat med ett hekto fett :-) Bodyn låter ok (skvalpar inte iaf ;/ ) så den får sitta kvar orörd.

Shit, den här resan tar ju aldrig slut...

Kaijan skrev:
> Jävlar i min låda Tobbe dricker bira=)

Jag har lärt mig nu. Fast kvällen var fokuserad på Rom & Cola...

Provsmakat Staropramen dock, gott!

Fjärdebrunn skrev:
> Någon som testat om det går att beta bort ytan
> från lagerbanorna?

Smörj med olja och montera ihop navet. Kör ett par dar sådär (bla till momentum för nya kulor) så blir banorna rena. Sen så servar du om det igen med nya kulor och nytt fett.

Funkar inte det så får du knacka ur banorna och sätta dit nya.

rikard skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som testat om det går att beta bort
> ytan
> > från lagerbanorna?
>
> Smörj med olja och montera ihop navet. Kör ett
> par dar sådär (bla till momentum för nya kulor)
> så blir banorna rena. Sen så servar du om det
> igen med nya kulor och nytt fett.
>
> Funkar inte det så får du knacka ur banorna och
> sätta dit nya.

Fick tips om att köra m autosol istf för fett några turer. Ska testa det när jag väl hittar rätt kulor.

hmmmm. tja, om du inte kör för länge med det så. Jag tror inte att autosol smöjer sämre än fabriksfett när det är färskt. Däremot så stelnar autosolen rätt fort så du skallnog inte ha i den mer än några dar.

JAg kanske skall leta reda på nåt gammalt skräphjul och prova, för det låter lite spännande. =)

Nu har jag känt på alla lager på cykeln och det vara bara baktrissorna (Tackx, X.9) som gett upp. Att de dog visste jag iofs.. :)

Pumpade i lite friskt fett i länkagen och kallade det för en dag, förutom omfettningen av trissorna då. Bräkleen funkar fint att få snurr på "frysta" lager.

Mike å skrev:
> Någon som kan hittar var DH-banan ligger?

Japp:

DSCN0526.JPG

Edit: Exakt hur banan går efter starten får TNT berätta när han klippt klart filmen därifrån :)

Det var alltså den här DH-banan som innehöll massa grus och sten och inte speciellt mycket brakebumps och som XC-svetto-gruppen åkte på torsdagen (precis efter att vi lunchat med grym utsikt). Folket som åkte med Dan på fredagen körde banan en gång innan punkterings-VM började (fast Ego tjuvstartade med dubbelpunka precis innan vi åkte banan).

DH-banan ner till Chatel bjöd på ler-fest och i princip inga stenar samt ett rejält road-gap.

Senast redigerad av en moderator:
haha.. ja, kul att se sekvensbilder. borde fotas mycket mer sådant även inom mtb tycker jag, bmxarna har ju förstått det där..

gillar den här bilden. alla ser så.. ointresserat uppgivna ut. :)

IMG_6881.JPG

mattel skrev:
>
> gillar den här bilden. alla ser så..
> ointresserat uppgivna ut. :)

Haha! Jättekul! Alla ser helt knasiga ut. Lustigt bildval.. :-)

Shysst att skevensbilderna blev så bra.

//Malin

HAHA jag är för ful så det klippte bort huvet på mig. Eller så var det när jag körde så fort att iMats inte hann få med hela mig.. ;-)

Tillbaka
Topp