Eftersöker växelöra till en White XC 29

Hej
Jag jagar växelöra till min gamla White XC 29 som har en Shimano XT RD-M772 växel monterad på sig. Men jag har väldigt svårt att få fatt på XXL för att tala med dem (som ju säljer White-cyklar) och jag tycker inte jag lyckas finna växelörat någon annanstans. Är det någon som med någorlunda säkerhet vet var man kan finna ett utbytesöra?
1623156109848.png
1623156157227.png

Jag mailade XXL och frågade om växelöra till för XC 290 pro 2018 för två år sedan och fick den här länken: https://www.xxl.se/white-v27-t0051-vaxelora/p/1134074_1_style
Det örat ser inte riktigt likt ut men det kanske ändå passar.
Jag har funnit ett annat öra som ser väldigt likt ut men den nästan obefintliga specen säger inte om så skulle vara fallet. Dessutom så verkar det inte gå att köpa. https://www.xxl.se/white-gear-hanger-white-v01-xc240-vaxelora-till-white-xc240/p/1118509_1_style

Ser ut som en GH-022. Finns på bikester.

Edit:

Båda ovanstående ser ut att passa men de tas inte upp i specarna att de passar någon White-cykel. Jag anar att White som märke helt enkelt är för litet.
Är det så att växelöronutbudet kanske inte är gigantiskt utan det finns ett begränsat antal modeller? Med det sagt så skulle det i så fall innebära att om det ser likt ut så är det likt?

Båda ovanstående ser ut att passa men de tas inte upp i specarna att de passar någon White-cykel. Jag anar att White som märke helt enkelt är för litet.
Är det så att växelöronutbudet kanske inte är gigantiskt utan det finns ett begränsat antal modeller? Med det sagt så skulle det i så fall innebära att om det ser likt ut så är det likt?
Skulle tro mer på gh-022 om du ska beställa på chans, verkar vara väldigt välanvända. Men jag hade dragit ett mail till elanusparts med bilder.

Jag tror att White är så pass obskyr (worldwide) att de inte finns uppräknade i många såna där tabeller.
Jag hade samma problem med min White 3Fat Interceptor, jag hittade den genom att lusläsa bilder men White var aldrig med i listan över kompatibla cyklar, och inte var de billiga heller. Som tur var fanns det hemma hos XXL och mycket billigare än nån annan stans!

Jag tror att White är så pass obskyr (worldwide) att de inte finns uppräknade i många såna där tabeller.
Jag hade samma problem med min White 3Fat Interceptor, jag hittade den genom att lusläsa bilder men White var aldrig med i listan över kompatibla cyklar, och inte var de billiga heller. Som tur var fanns det hemma hos XXL och mycket billigare än nån annan stans!
Ja, jag har förvisso varit nöjd med min hoj ur perspektivet att det är min förstahoj. Men såna här problem att få fatt på delar orkar jag inte med. XXL sade centralt att de inte hade delen kvar men tipsade att jag kunde jaga runt bland deras verkstäder. Det duger inte.

Nej, det är inget bra. Samma för mig att de vägrade skicka nåt från centralt, men turligt nog fanns det på hyllan på närmaste butik (som inte heller ville skicka utan krävde personligt besök (i dessa Coronatider))
Jag köpte en extra att ha på hyllan, kanske borde köpa en till så det klarar sig cykelns livslängd.

Nu är ju efterfrågat öra hittat, men slänger in länken till Marwis växelöron:
Marwi Växelöron
De har pdf'er med ritat öra i rätt storlek, så man kan jämföra med sitt deformerade eller delarna från sitt avslagna.
Klicka på örat du tycker verkar rätt, då ser du stor bild på framsidan, nästa klick på bilden byter till baksidan, nästa klick brukar visa ritat öra med nedladdningslänk för pdf-ritningen.

Tillbaka
Topp