Egen sportdryck, hur blandar ni?

Och vilket pucko börjar cykla 04:30? Kanske om man börjar jobba 05:00 eller när man kör VR (1 gång om året), men APSELUT inte annars.
Håller däremot med Ujja om fredagskvällarnas koncentration.
Nu var det ju så att jag undrade över sportdryck, inte massa tillskott av olika slag, banan har jag liksom fattat för länge sen, ungefär samtidigt som jag fattade att sadelväskan inte var något bra förvaringsställe för den...

wiknil skrev:
-------------------------------------------------------
> Färdiga är inte Happykorrekt!!

Det borde jag ha fattat. Trodde i min enfald att det var sprunget ur rädsla för tillsatser i de färdiga sportdryckerna efter debatten tidigare i år. Då fortsätter jag glatt att köpa färdiga sportdryckspulver och sparar energin att blanda själv till sånt där slutresultatet blir bättre när man blandar själv, till exempel majonäs eller skagenröra.

Propp69 skrev:
> Och vilket pucko börjar cykla 04:30? Kanske om
> man börjar jobba 05:00 eller när man kör VR (1
> gång om året), men APSELUT inte annars.
> Håller däremot med Ujja om fredagskvällarnas
> koncentration.
> Nu var det ju så att jag undrade över
> sportdryck, inte massa tillskott av olika slag,
> banan har jag liksom fattat för länge sen,
> ungefär samtidigt som jag fattade att
> sadelväskan inte var något bra
> förvaringsställe för den...

Vänta nu. Kallade du mig för ett pucko? Mmmmmm kanske det jag. Men men. Sen är det väl så att vi kanske är lite olika och jobbar lite olika tider. Om man börjar jobba kl 09:00 och vill hinna med ett lite längre pass förae jobbet. Inget litet fjutpass på 10 mil utan lite längre så kanske man måste börja lite tidigare. Eller som min senaste singeltur runt Vänern. Då startade jag ca kl 22:00. Men men man kanske är ett jävla pucko om man cyklar runt Vänern själv. Det lägger jag ingen värdering i.

Sen kan man undra vilket jävla pucko börjar cykla kl 04:30 när man börjar kl 05:00. Vad hinner man på 30 minuter, kan man undra. Då skulle jag börja cykla runt ett tiden. Fan det ska väl vara någon ide att ge sig iväg, eller?

Ombytt och klar på jobbet senast kl 07:00 och har 4.5 mil till jobbet. Undrar när man ska börja cykla då?

Senast ändrad:
Pebben skrev:
> Ombytt och klar på jobbet senast kl 07:00 och har
> 4.5 mil till jobbet. Undrar när man ska börja
> cykla då?

Strax före sex om man är snabb!

1 Alvedonbrus
1 Resorbtablett
en nypa köttfärs
0,5l vatten

Skaka tills köttfärsen är helt upplöst.
Enkelt och billigt.

Daddy D.Lux skrev:
> Nja, allså inte majo som tillskottsnäring vid
> cykling, utan mer generellt ;-)

Låter som nåt för LCHF:arna annars.

>Jack3d är väl inte godkänd om man tävlar (innehåller dopinklassade ingredienser om jag inte minns fel?)

>Innehåller DMAA (dimetylamylamin)

Helt korrekt. Men jag tävlar inte, så det är inga problem.

//S.

Gulöga skrev:
> Maltodextrin - var köper man det?

Jag köper det i lokala hembränningsaffären. De måste tro att jag är en riktig storbrännare vid det här laget...

Gammeldags mjölk någon timme innan och direkt efter e toppen, vatten under träningspasset.

Majonäsen vore bra med, jag menar om något behöver smörjas :)

schture skrev:
> 330gr oxfile! Då måste man ju köpa den frysta
> slamsvarianten från Sydamerika om man inte ska
> gå i kk... :-)

Hehe bra tips men vad ska man blanda den med?

Denna lilla människa på 160 cm och 55 kg, vill gärna ha tips på egna dunderblandningar. Har hittills kört på enbart vatten när vi åker skog och landsväg i 2 timmar men märker att jag har ingen alls kraft kvar i slutet. Dessa pass brukar göra åt 1500 kcal enligt min Garmin och jag stoppar väl i mig 2000 om dagen. Fattar ju själv att jag måste ha i mig en massa kolhydrater under passen för att orka. Ge mig era bästa sportdrycksblandningar, TACK!
1 liter vatten , 1 dl druvsocker, 1 krm salt, 2 -3 msk koncentrerad saft för lite smak . Bara att blanda ihop . Billigt och bra alternativ för lite energi

För pass på två timmar behövs inga mängder.
Vill man göra det enkelt och hålla det flytande, blanda 400 ml vatten med 100 ml valfri saft med smak man gillar så är saken biff :) Det behöver inte vara så krångligt.

Vatten salt&socker av valfri sort .
Jod Salt Rekomenderas då Jod är Fint för Kroppen .

Funlights med Diverse Vitaminer är Rätt Fläskiga , skönt å slippa käka b vitaminer å kan drickas istället .

Tillbaka
Topp