Egg Beater eller Candy?

• Trådstartare Trådstartare livestrong2
  • Start datum Start datum
L

livestrong2

Guest
Egg Beater eller Candy?
Ska införskaffa mig ett par Crank Brothers men hjälp mig att välja mellan:

* Egg Beater eller Candy?

Givetvis i samma prisklass. Candyn väger lite mer men kanske har lite fördel med större anläggningsyta? Har den mkt större anläggningsyta eller är det bara som det ser ut?

tack för hjälpen.

Egg Beater eller Candy?
Med de skorna jag har är det bara som det ser ut. Har diskuterats massor av gånger förut och en del hävdar att de får mer stöd av plattformen - men det får inte jag. Det är mer än en halv centimeter mellan skosulan och plattformen när jag klickat i.

Egg Beater eller Candy?
Som jonas säger, det har diksuterats förut med olika åsikter. Jag får stöd av mina Candy som jag har på min lvg. På mtb har jag vanliga vispar.

Egg Beater eller Candy?
Jag kör med Sidiskor och skulle helt klart köpa Candy igen om jag skulle köpa nya. Har just nu Eggbeaters men saknar plattformen på Candy så blir Candy till mtbn och eggbeaters till cyclocrossen när jag köper den.

Egg Beater eller Candy?
Ni som använder Eggbeater, hur mycket av pedalen ligger an under sulan på era skor? Ska axeln ligga och trycka på sulan.? Isf hur mycket innan man ska använda medföljande shims?

Ställde frågan i en tidigare tråd om CC-pedaler, men fick inget svar.

Egg Beater eller Candy?
Axeln ligger lite på mina sulor nu, men har väldigt slitna klossar så. Fördelen med shims är väl att det är lättare att komma i (om skorna är för höga dubbar på) och att man inte sliter på skorna utan på shimsen istället.

Egg Beater eller Candy?
Det kommer in smuts och snö, men det försvinner lika snabbt igen.
Jag har aldrig kännt något behov av extra stöd, men mina skor kanske är extremt hårda i sulan.

Tillbaka
Topp