Twinloc problem - descend/open mode funkar inte - Scott Spark 900

Raffe

Medlem
Hej,
Jag har letat men hittar ingen tråd som matchar mitt problem.
De flesta verkar ha problem med att låsa sin gaffel, medan mitt problem är det motsatta, jag får inte gaffeln helt öppen. Dämparen ger inte fullt slag och det är absolut ingen skillnad mellan Descend och Traction mode. Gaffel dämpar max 80mm
Lufttrycket är korrekt och vajern är inte överspänd.
Har någon några förslag på vad det kan vara, eller behöver jag plocka isär den?

Tack på förhand.

Går vajern tillbaka hela vägen? Vad är det för dämpare? Jag har varit med om att lockouten inte går tillbaka hela vägen på dämparen pga att det varit skit i lockouten på dämparen.

Hej,
Det är en FOX 34 Float Factory Air FIT4. Får kanske testa plocka isär lockouten.
Tack för tipset 👍

För många air-spacers i? Tror Fox skickade med fem stycken i min 34 Performance. Det är lagom med en spacer för mig om det ska bottna någon gång per tur.

Behövs en plan hylsa för att öppna utan att riskera skada topplock, ej fasad hylsa som är det normala (på biltema och liknande ställen).

Edit: Traction mode brukar bara öka kompressionsdämpning på gaffeln, inte påverka slaglängd som på NUDE shock. Ganska lite från fabrik, men går kanske ändra var nålen är i öppet om man vill ha mer eller mindre i alla lägen. Jag har kopplat ur på gaffeln, var för krångligt att meka remote och alltid öppet duger för mig.

Edit2: Min är GRIP, så skiljer i dämparbenet men samma i luftbenet tror jag. FIT4 ändra också bara kompression, men kanske i annan mängd.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp