Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Specialized Turbo Como har lågt insteg, upprätt sittställning samt är ganska låg överlag (man når marken med fötterna även när man sitter ner).
Edit: Har själv kört Turbo Como SL med en ngt svagare motor samt remdrift. Väldigt lättkörd och det kan säkert vara så att motorn räcker gott. Remdrift + navväxel = håller länge, få serviceintervaller men det är nog främst hur den känns att sitta på som är den stora grejen.
Hej det finns många Många märken och varianter. Det beror alldeles på hur ofta o hur långt hon ska cykla mm. Men sikta på en cykel med damram. Så det blir enkelt att kliva av o på. Finns två motorvarianter. De framhjulsdrivna är billigast men mittmonterad motor är ju bättre (i vissa lägen).se tex en bra genomgång här https://alltomelcyklar.nu/guider/kopguide-2022-mittmotor-eller-navmotor/
Sen upplever jag navmotor mer abrupt i sitt uttryck och ger ökad tyngd i styret.
Provcykla ! Alla sorters motorer och växlar. Och välj en butik som kan elhojar!
När det gäller märken tycker jag Exempelvis Holländska Batavus som bra cyklar och rimligt prissatta.
Trek rail, min kärring är 50+ å älskar sin nya rail, äntligen får jag också träning när vi är ute å cyklar? jag har en vanlig mtb å nu kan vi vara ute å dra på stigarna i några timmar utan att man får höra hur jobbigt det är, nu är det bara ett stort smile man ser?
Personligen gillar jag inte motor i framnavet för det påverkar balansen i cykeln för mycket, speciellt om man har en korg med grejer i. Motor i bakhjulet eller i navet är att föredra.
Beror på vad cykeln ska användas till. Talas ju om att mittmotorer ger bäst kraftöverföring men är det för stadscykling med enstaka långa, backar så duger fram/bakhjulsmotorer gott och väl.
Batavus gör stadiga elisar med damram. En finess som är bättre än man först tror är att styret enkelt kan låsas rakt fram när man parkerar så blir hojen mer lätthanterad och korgen kan lastas på ett bra sätt.