Elisabeth Höglund - Svar på tal.
På stafetten fanns det alternativ och det är möjligt att de gjort det bättre. Dock inte säkert. Vad var alternativen på de andra loppen?ooms sa:I det här fallet fanns det två som antagligen gjort det bättre; definitivt HF som kommit 5a i klassiska sprinten (dvs var i bra form) och visat tidigare att hon håller i 5-10 km när hon är i form, troligen hade även II klarat gå med bara på pannben. AH har dessutom en historia att falla igenom på stafetter, detta var väl tredje gången. Så mycket märklig uttagning. Att hon ens fick åka till OS var märkligt, hade presterat ett ok lopp på säsongen, övriga riktigt dåliga.
Jag har läst lite mer på hennes blog om OS och ja det är klart att hon säger vad många tycker. Hon säger ju det som de som sitter hemma i sofan och vill ha medaljer, medaljer och medaljer tänker. Folk som ofta inte kan så mycket om idrott generellt eller det de ser på specifikt. Det är en scandal att Sverige inte tog någon medalj på herrsidan trots att de som var med inte har presterat på den nivån under året förutom kanske för ett brons på stafetten. Att många tycker att Anna Haag är värdelös har jag också fått med mig och det att hon gjorde en ok stafett kan ju inte ändra på det. Om hon inte gör det tillräkligt bra för sofa sittarna ska bli nöjda beror det ju självklart på att hon är lat och inte tränat tillräkligt.
Jag har full förståelse för att inte alla vill ha med henne i en idrottsstyrelse med tanke på vad och hur hon skriver på sin blogg.