Uppgiften om 3-5 msek har ni här från tidigare i veckan från "Vi som älskar landsvägscykling" på Facebook. Han har nu semester t o m 9 april.
Jag tycker jag har förklarat mer än de flesta. Jag tror man räknar in en del produktionskostnader osv då man har anpassat en del skyddsutrustning efter individer.
Det fanns även ersättning i kontant till SCF för medaljer. Minns jag rätt var det 150 000 för guld, 100 000 för silver och 50 000 för brons. Jag kan ha fel om beloppen.
Ni som skriver om andra sponsorer och kläder. Det växer inte sponsorer på träd. De flesta landslag som behöver kläder har inte mycket exponering.
Man har elit, ibland u23 och / eller junior i dam- och herrklass i Trial, MTB, LVG, Bana, Para, BMX och Cyclo-Cross. Ingen lätt uppgift att skaffa kläder till samtliga då man tävlar så sällan i landslagen under en säsong.
I vissa förbund, skidor, fotboll, hockey har man enormt mycket TV tid i förbundskläder. Största intresse inom många idrotter inklusiva nämnda fotboll, skidor och hockey är just under landslagsupprag i VM.
En klädsponsor inom dessa idrotter får mycket tillbaka. (Vi tar bort OS då SOK äger alla rättigheter ändå). Största intresse inom cykling är Tour de France och Girot. Och där tävlar man inte i landslaget.
Och med allt skit som skrevs här ibland om SCF är det ingen lätt uppgift att jobba med sponsring hos SCF Jag har haft mina synpunkter om SCF. Men jag har valt att ta en aktiv roll. Vi har ett förbund och vi kan alla påverka på olika sätt om vi vill. Alldeles för lätt att sitta på läktarbänken och kritisiera. Helt okej att ni gör det men en del av er energi hade kunna bidra inom förbundets grengrupper och satsningar.
Sedan Klang blev ordförande och Leif blev GS känner jag nya vindar som blåsar. Jag tror på svensk cykels framtid, inom och utanför förbundet.
Fredens!
Här har ni källan. Ställ era follow up questions direkt till honom. anders.bromee@scf.se