mantorparn
Aktiv medlem
Empiri och Logik
T-O-M-T-A-RDet handlar om O-P-T-I-K.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
T-O-M-T-A-RDet handlar om O-P-T-I-K.
Varför då, på vilket sätt löser det problemet?Min lösning har varit att skippa mobiltelefoner.
Har väl inte med mobilen att göra, utan hur du använder den?Färre saker, såsom reklam, grupper, bilder, kostråd och annat att hantera.
Så länge man inte tar hjälp av så kallade ”alternativa medier”.Det är ju ändå ett viktigt ämne, även om trådstarten var lite svår att förstå.
Källkritik är superviktigt. Om jag läser en text från BBC så vet jag att den är hyfsat ok. Om jag läser en text om Israel på SvT så vet jag att den är vinklad och partisk (Israel bombar sjukhus). Om jag läser DN vet jag att dom gnällt på Trumpen i många år. Kvällstidningarna skriver mest om vem av Let's dance gänget som har störst näsa. Om jag surfar in på en del museum i Swe så handlar alla artiklar om kvinnliga hövdingar, så där har feminister nästlat sig in. Osv.
Internet är en enorm soptunna, där man kan fiska upp en hel del guldkorn. Så det gäller att använda det smart, hämta intressanta saker som man är intresserad av, och kasta bort all skit.
Speciellt när det gäller politik & nyheter så måste man läsa ett helt gäng olika källor, och själv lägga ihop dom till en egen bild !
Quite a lot going on there, as well.Fasen, jag satt och läste "alternativa mediciner" och kunde för mitt liv inte få ihop budskapet.
Är det inte fredag snart?
Därför att eftet torsdag så blir det fredag.Varför?
Nä, utan mobilen är det som sagt långt färre såna saker. :-)Har väl inte med mobilen att göra, utan hur du använder den?