En annan "Vilken cykel ska jag ha?"- tråd
Ja jag tror den geometrin hade blivit bra men tänkte i så fall åka och testcykla. Som jag fattat det så finns ingen racer med fälgbromsar som man kan få 32mm däck på.Inte koll på geometrin för just dig men Allez är ju en väldigt omtyckt cykel. Lite sniket specad för 22k, men det gäller ju de flesta "märkescyklarna".
Jag ska säga att jag faktiskt är nöjd med att köpa en begagnad cykel med fälgbromsar. Köptes lite huxflux för en tredjedel av den du länkat. Den har nog sämre ram, men bättre utrustning i övrigt. Tur det - för jag anade inte hur mycket kringutrustningen jag tvunget ville ha sedan skulle kosta.
Cyklar jag 5000 km nästa år har jag sagt att jag får unna mig en ny cykel med MINST hydrauliska skivbromsar, kolfiberram och 105 mekanisk. Men då har jag också förstått mig på vilken typ av cykel jag vill ha, geometrin och sisådär. Den cykeln kan jag förhoppningsvis ha i många år.
Sen vore det bra att den har fästen så man har möjlighet att rusta den med pakethållare då när man åker iväg på touring. För även om jag i teorin vill packa väldigt lätt kanske det inte funkar ändå. Då blir det inga flerdagarsturer.
Min nuvarande cykel går det på minst 37mm på men den har ju v-bromsar, de är verkligen inte roliga att meka med mitt i ingenstans. Fast det hittar man ju inga racers med heller.