En eller två klingor?

En eller två klingor?
En eller två klingor?
Tolv växlar och singelklinga jämfört med alternativet? Två kransar men färre drev.

Arton grader kallt ute. Fundera ändå på nästa säsong.

Beaktar alla råd innan Cyberweek är över. Tack.

Spec stämmer inte med bilden. Som jonte987 är hydrauliska bromsar viktigare än antalet klingor fram. Den du länkar till har hydrauliska bromsar på bilden men inte i specen... Men 12-delat vilket inte finns med för mekaniska bromsar vad ja vet.

En eller två klingor?
Tack för svaret.

Alltnog, får inte helt ihop matematiken. Jag är endast en avdankad löpare som satsar vidare på ny disciplin - cykling.

Emotser pass på tre till fyra mil nästa säsong som varierar i höjdskillnad mellan 200 och 500 meter. Trött och kritisk till landsvägar på 45:an där bilister dräller och somliga hatar cyklister.

Tolv klingor eller färre irrelevant i sammanhanget?

Länkad model för dyr eller prisvärd?

En eller två klingor?
Jag hade hellre köpt en cykel av något av de kändare märkena. Ramen är själva grunden i cykeln och det ökar chansen till en bra sådan.
Det är inte en så okänd tillverkare internationellt. BH har tillverkat cyklar sedan 1919, och tillverkar 200 000 cyklar om året. De är cykelleverantör till professionella stall. Men de har inte sålts i Sverige så värst, därför är de rätt okända här. Om ramen (och resten av cykeln) är bra eller inte har jag ingen erfarenhet av, men när jag har hyrt cykel i Spanien har BH varit av samma klass som Specialized, Giant, Cube etc som jag haft vid andra tillfällen i landet. Jag hade inte tvekat på märket som sådant.

En eller två klingor?
Med hänsyn till att jag kommer röra på vägar vilka variera mellan cirka två- till femhundra höjdmeter får jag rikta uppmärksamhet på annat än endast singelklinga, inser jag nu.
Klot resonerat. 2x har massor med fördelar och knappt någon nackdel. Jag tycker att man bara ska välja 1x om man verkligen vet att det är det man vill/ska ha. I alla andra fall är 2x bättre.

En eller två klingor?
Det är inte en så okänd tillverkare internationellt. BH har tillverkat cyklar sedan 1919, och tillverkar 200 000 cyklar om året. De är cykelleverantör till professionella stall. Men de har inte sålts i Sverige så värst, därför är de rätt okända här. Om ramen (och resten av cykeln) är bra eller inte har jag ingen erfarenhet av, men när jag har hyrt cykel i Spanien har BH varit av samma klass som Specialized, Giant, Cube etc som jag haft vid andra tillfällen i landet. Jag hade inte tvekat på märket som sådant.
Faktum är att jag har en BH 4.0, MTB. Debuterade på den i Cykelvasan. Mycket nöjd med modellen.

Men frågan närmast angår gravel.

Tack för alla synpunkter och råd.

Återstår att se vad länkad modell kostar senare.

Tillbaka
Topp