En kul artikel om viktreducering.

Äntligen en som fattat vad det här med låg vikt går ut på :-)

Klart imponerad av fälgborrning, undrar om den håller att cykla på.

Jag trodde inte att sånt där existerade på riktigt, typ att det var en vandringsmyt med borra hål i fälgarna osv. Undrar vad som händer om man hoppar ett potthål med den hojen? Usch, ruggiga konsekvenser.

schweizerost kanske?

OT: fick denna sida, som hade väldigt mkt med schweizerost att gör, som förstaträff när jag sökte på google: <http://www.infa.abo.fi/~chakie/kurser/java-workshop/ragnars-demon/SchweizerOst.java.html> :-)

Relativt vanligt förekommande för länge sedan.

Har XT bromshandtag som är lättade på samma sätt. Jag har använt dom i många år så metoden funkar bevisligen. Man ska bara lighta rätt saker.
Ska ta med bromshandtagen nästa Happy-epic och visa er.

Killen verkade enl. artikeln förstå vad han höll på med. Men man blir ju lite kritisk om man skulle få det generösa erbjudandet att test cykeln i teknisk terräng med utförsåkning och dyl.
Men vissa delar borde nog gå att lätta som även bibehåller sin trygghet även ur visuella aspekter som Obed var inne på typ bromshantag mm.

// Miche

Skrämmande... Vet inte om det är mannen i artikeln som skrämmer mig mest eller om det är faktumet att jag nyligen gått och funderat på just detta, att det borde gå att ta bort en hel del material med till exempel borrning utan att försvaga alltför mycket, tur att jag har en rätt lång väg mellan tanke och handling.. ;)

Hmm...undrar varför han inte borrat hål i ramen också, det är ju trots allt den del som väger mest? Om det nu är "ok" att borra i allt annat så varför inte ramen???

Håller med, Eivor artikeln var bättre! :-)

/Leo

Här är "riktiga" fälgar för "riktigt" bruk som dessutom är borrade. Nåja, icebike fälgar, men ändå... Dom är 44 mm breda.

rims.h1.jpg

Den som vill läsa mer gör det här: <http://users.rcn.com/icebike/Equipment/rims.htm>

Dom är för övrigt inte så dyra, ca 900 sek för ett par. Funderar seriöst att bygga ett set till min hoj.

/Mattias

Tillbaka
Topp