Gubbcyklist
Aktiv medlem
En liten vädjan
till dig som i måndags eftermiddag (vid halv sex, kvart i sextiden) cyklade längs med Huddingevägen söderut. Du hade en mtb med gatdäck, dubbla lysen monterade på styret, blocklås monterat på framgaffeln och själv bar du en orangefärgad reflexväst. Du tog rygg på en Snäckancyklist med klubbtröja (ni vet den där snyggt limegröna och röda :)) på racer. Jag kom ikapp er när ni stod vid rött ljus i korsningen med Ågestavägen (till och från Stuvsta) och jag hörde er prata om "Polisanmäla?-tråden här.
När ljusen slog om till grönt drog du och Snäckancyklisten iväg mot Huddinge centrum. Jag tror/hoppas inte att du märkte att jag tog rygg på dig för att få lite draghjälp upp för den långa uppförsbacken. För annars skulle du väl inte snyta dig rikligt inte en gång utan två utan att kontrollera bakåt först? Fick två rikliga duschar över mig.
Så till min vädjan till dig; snälla släng ett snabbt öga bakåt innan du tömmer dig nästa gång.
PS, har inget emot att byta kroppsvätskor, men då får vi förlova oss först ;) DS
När ljusen slog om till grönt drog du och Snäckancyklisten iväg mot Huddinge centrum. Jag tror/hoppas inte att du märkte att jag tog rygg på dig för att få lite draghjälp upp för den långa uppförsbacken. För annars skulle du väl inte snyta dig rikligt inte en gång utan två utan att kontrollera bakåt först? Fick två rikliga duschar över mig.
Så till min vädjan till dig; snälla släng ett snabbt öga bakåt innan du tömmer dig nästa gång.
PS, har inget emot att byta kroppsvätskor, men då får vi förlova oss först ;) DS