En mtb till "allt"
Jag har en "fin" lvg, där jag satsat på det jag vill ha och som är min primära cykel.
Jag köpte också en enklare fulldämpad mtb. Den har jag dock aldrig varit helt nöjd med, främst för att jag inte använder den för vad den är byggd.
Jag funderar nu på vad jag vill ha...
Jag vill att det är en mtb-typ av cykel. Jag vill kunna cykla:
Grusväg, vinter med dubbdäck, packa tungt för långsam touring, dra barnvagn och även cykla någon mer teknisk mtb-bana.
Jag vill få ner vikt och prislapp i den mån det är möjligt och funderar på vad som kan kompromissas bort.
Jag behöver inte kunna vara snabbast på en krävande mtb-bana eller överhuvudtaget åka downhill.
Både konkreta tips på cyklar samt "tankar" att ta med är uppskattat.
Alu-ram för att packa tungt köra barnvagn?
Skippa framdämpare helt?
Vad bör jag mer tänka på?
Jag köpte också en enklare fulldämpad mtb. Den har jag dock aldrig varit helt nöjd med, främst för att jag inte använder den för vad den är byggd.
Jag funderar nu på vad jag vill ha...
Jag vill att det är en mtb-typ av cykel. Jag vill kunna cykla:
Grusväg, vinter med dubbdäck, packa tungt för långsam touring, dra barnvagn och även cykla någon mer teknisk mtb-bana.
Jag vill få ner vikt och prislapp i den mån det är möjligt och funderar på vad som kan kompromissas bort.
Jag behöver inte kunna vara snabbast på en krävande mtb-bana eller överhuvudtaget åka downhill.
Både konkreta tips på cyklar samt "tankar" att ta med är uppskattat.
Alu-ram för att packa tungt köra barnvagn?
Skippa framdämpare helt?
Vad bör jag mer tänka på?