En ringklocka petar upp på bocken

Stålhäst

Aktiv medlem
Nu när man byggt sig en fin racer, avskalat, svart stilrent, smärt. Måste man ha en ringklocka som petar upp på styret? Det ser ju inte så värst bra ut på ett avskalat aerostyre. Inte på ett vanligt bockstyre heller. Så fort jag sätter på ringklockan ser cykeln plötsligt lite... mesig ut:(

Samtidigt är det ju dumt om polisen skulle vinka en till vägkanten för att kontrollera ringklockan.

Hur brukar ni göra? Har ni en ringklocka på era racerar?

Innuti rören, Bluetooth-klocka, skulle vara smart.

Beror väl på hur känslig man är men jag har en monterad under styrstammen. Jag skaffade den när min pendlingsväg gick förbi polisstationen.

9A05B8C8-BE77-47CF-8A97-8AC9A54804C2.jpeg

Edit
Hade jag inte kört i stadsmiljö med cykelbanor etc hade jag aldrig brytt mig om ringklocka.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Köpte en liten med gummiband och satte den precis under reglaget så man nådde den när man har händerna i hoodsen, går att gömma rätt bra. Nackdelen är att den knappt låter något så jag fick byta den till något fetare.

Jacke89

Medlem
Nej inte på racern eftersom man ligger på landsvägen, vet inte vad den gör för nytta.

däremot pendlarn har jag, på gång och cykelbanor kan den vara bra ibland.

Nej inte på racern eftersom man ligger på landsvägen, vet inte vad den gör för nytta.

däremot pendlarn har jag, på gång och cykelbanor kan den vara bra ibland.
Stannar du aldrig i små samhällen för en fika? Viktigt att uppmärksamma pöbeln på nobelt intåg.
Det lättar lite på stämningen att ropa "pling plong!".
min klocka hade gått sönder så jag gjorde som du skriver. Vart utskälld av en farbror som jag passerade för att jag inte använde ringklocka. Kränkt tramspelle med dålug morgon kanske.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer