En scott aspect 30, eller 20??

• Trådstartare Trådstartare E.H
  • Start datum Start datum

E.H

Medlem
Hej,

Vad är den allra största skillnaden på aspect 30 och 20?
Är relativt ny inom MTB-hojar men ska nu beställa hem min första! Har läst på en del om 30 men hittar inte SÅ mycket information om 20.
Mina användningsområde kommer vara skogen, främst finare skogsstigar och grusvägar. Bor för närvarande i centrum så det kommer bli en bit till och från skogsrundorna också, alltså även en del distans.
Det jag letar efter är en cykel som klarar både tuffa rundor i skogen men även en del distans då det kan vara skönt att varva med.
-Fungerar en aspect 30 gott och väl för dessa användningsområden?

Tack på förhand!

Så scale är även lämpad för skogen och inte bara race?
Har nämligen kikat lite på scale 80, men även 70. Tåls dem med att cykla i skogen?
-Jag tänker ju inte cykla över stock och sten precis..

Ja, eftersom jag är nybörjare ska jag i varje fall inte börja ta mig fram över stock och sten. :) En CX känns lite väl race då jag faktiskt vill kunna cykla på stigar med rötter och dylikt. -Men som sagt, även en del distans.

Få jag fråga, varför föredra du 80 framför 70?

Tack!

Jag tror att det lutar mot en scale 80, den är dessutom lite billigare.
Eftersom det är min första riktiga MTB vill jag inte ångra mig.. (det vill väl ingen) Såklart är sånt här högst individuellt också, men, tror ni att scale 80 kommer vara en cykel för mig och mina önskade användningsområden? :)
Scale 70 är lite för mycket pengar för en nybörjare känner jag.

Har du cyklat på den och det känns bra är det ju en bra början. Har du testat någon polares cykel i skogen så att du har något att jämföra med? Vilka andra cyklar har du tittat på?

Det du kommer att ruttna på först hos scale 80 är nog gaffeln, happykonsensusrekommendationen verkar vara att satsa på luftgaffel direkt. Och är det bara rotiga stigar så kanske helstel är ett roligare alternativ om budgeten är tight?