miyatafarfar
Aktiv medlem
En strippad budget CAAD!
Lite klarlack på styrstammen över klistermärkena så har du den fetaste styrstammen i Sverige!Länge sedan det blev en uppdatering här! Det är så att jag ville ha lite längre, lägre och smalare styrkombo för Tjusttrampet (grus/mtb lopp 42km) som gick i söndags. Därav lånade jag över styrkombo och drivlina (förutom vevparti) till min gravel. 120 mm -17° styrstam, 360 mm brett styre och 105/Ultegra 11 växlat. Funkade felfritt med 11-36 kassett, TRP spyre mekaniska skivbromsar och vaxad Ultegra kedja. 45 mm däck bak och 50 mm fram, tubeless såklart. Tog mig till en 2a plats, 4 sekunder efter Anders Ljungberg (fd proffs och förbundskapten för svenska landslaget). Riktigt roligt lopp och kul att få trampa med denna profil.
Styrstammen med -17° blir i princip horisontell på min CAAD, vilket jag tror kommer lira snyggt med det horisontella toppröret. Det dåliga jobbet med styrlindan får ni blunda för, då detta bara va tillfälligt använde jag begagnad styrlinda som dessutom va för kort
Styrstammen har fått sig lite färg och klibbor från bananklasen, gjorde sig bra så ska nog försöka få tag på vettigare Chiquita dekaler som inte suttit på bananer![]()