Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klokt tänkt!Jag kör trepanering ibland, botar det mesta. Ger annat att tänka på än köksrenovering och elbilars ondska.
Jag tror åderlåtning behöver ske oftare, om man bor i lgh.Bör man återlåta sig oftare om bor i villa än i lägenhet? Hur tänker ni?
En faktor kan ju också vara att vissa lägenheter ligger i högre hus än en normal villa så lite som höghöjdträning redan där?! Eller har jag otur när jag tänker nu?Jag tror åderlåtning behöver ske oftare, om man bor i lgh.
Storleken på den månatliga räntan gör att åderlåtningen sker på en mer naturlig väg i villa. Blodet är tunt mot slutet av månaden.
Jag försöker överkompensera med höghöjdsläger.
Men sant är att cirkulation och omsättning är nödvändigt.
Är det från "Stand by me",Blodigel på k#ken varje vecka, helst liggandes i ett syretält i ett radhus i Åkersberga, borde göra susen.
Är det från "Stand by me",
...blodigeln (inte Åkersberga) alltså ?
Så länge den inte lett till dekapitering eller lemlästning borde det dock vara ok.Den här tråden har åderlåtit och villat bort mig fullständigt.
C++, som C fast med två trainers, lite så?Trepanering, som dubbelpanering, fast en mer.
Bör man återlåta sig oftare om bor i villa än i lägenhet? Hur tänker ni?
Bra tänkt där! Många reklamerade dagar kan det ju bli!Frågan återstår vad det är man vill återkalla. Icke-cyklingsbara dagar borde falla inom kategorin.
Det är fan ordning på dig! Har nog aldrig hört talas om någon förr med en mystisk sjukdom som är bra för något, iofs indirekt, men folk som ligger och behöver blod skiter nog i varför det är donerat, de är nog mest glada över att det finns.Meh! Kom igen och gör som jag, skaffa er en mutation som heter hemokromatos (för mycket järn lagras in i levern), enda botemedlet är... tadaaaaa, åderlåtning!
När jag hittade problemet fick jag lämna blod 26 gånger på lite drygt ett halvår (japp, i stort sett varje vecka utom när annat järnvärde sjönk alldeles för mycket så hela tanten var extra seg och fick pausa nån vecka) för att resetta levern, nu hädanefter blir det åderlåtning var 6-8 vecka resten av livet. Men som tur är går det att lämna på blodcentral så det kan användas i sjukvården, mutationen är ju inte smittsam.
Bor i villa också!
Morsan har också det, men hennes blod slänger de. Kanske iofs beror på att hon är snart 80 år.Meh! Kom igen och gör som jag, skaffa er en mutation som heter hemokromatos (för mycket järn lagras in i levern), enda botemedlet är... tadaaaaa, åderlåtning!
När jag hittade problemet fick jag lämna blod 26 gånger på lite drygt ett halvår (japp, i stort sett varje vecka utom när annat järnvärde sjönk alldeles för mycket så hela tanten var extra seg och fick pausa nån vecka) för att resetta levern, nu hädanefter blir det åderlåtning var 6-8 vecka resten av livet. Men som tur är går det att lämna på blodcentral så det kan användas i sjukvården, mutationen är ju inte smittsam.
Bor i villa också!
Har faktiskt hållit ett föredrag en gång med titeln "Two unusually unusual decapitations".Så länge den inte lett till dekapitering eller lemlästning borde det dock vara ok.
Vill jag veta mer!?Har faktiskt hållit ett föredrag en gång med titeln "Two unusually unusual decapitations".
Beror på hur tryggt du vill sova i natt.Vill jag veta mer!?
Nej. Var ett branschmöte för rättsläkare. ?Vill jag veta mer!?
Jag har det också. Jag tror att det beror lite på hur fiffiga de är på sjukhuset. Här i Uppsala fick jag själv ta initiativ till att gå till blodcentralen och tappas. Det normala är att man kallas till hematologen där blodet kastas som biologiskt avfall. ?Morsan har också det, men hennes blod slänger de. Kanske iofs beror på att hon är snart 80 år.
Hej.. Såinihelvitte nyfiken. Säger bara... mvh borano20Nej. Var ett branschmöte för rättsläkare. ?
Låter som det inte var jätteovanligt. Där har man lärt sig något nytt!Jag har det också. Jag tror att det beror lite på hur fiffiga de är på sjukhuset. Här i Uppsala fick jag själv ta initiativ till att gå till blodcentralen och tappas. Det normala är att man kallas till hematologen där blodet kastas som biologiskt avfall. ?
Farsan tappas i Söderhamn. Där verkar det vara mer standard att blodet går till blodcentralen.
Hahaha! Och fastnar i metalldetektorn på flygplatserna!Är dom som har hemokromatos portade från magnetröntgen-avdelningen undrar jag?
Men var ditt hem en villa eller inte då?Jag har åderlåtits en gång. Cyklade dit och hem. Åderlåterskan skällde på mig för det.
Jag brukade återlåta mig, men svimmade så slutade med det....Jag har åderlåtits en gång. Cyklade dit och hem. Åderlåterskan skällde på mig för det.
Ungefär det här sades mellan mig och läkaren efter att jag hade testats och det var konstaterat att jag skulle behöva tappas på blod regelbundet....
Träning? Gärna feedback från er med samma mutation!
Jag har haft så svårt att hitta info om hemokromatos och konditionsträning. Såklart är passen upp till 2-3 veckor efter en blodgivning påverkade, inte bara för personer med hemokromatos. Hittat en norsk studie på hemokromatos-patienter men då var det via motionscykel, och de flesta i test- och relevant kontrollgrupp var ofta något av ovana vid träning i allmänhet och löpning i synnerhet, överviktiga, eller äldre eller rökare, har jag för mig.
Varför just på käken? ??Blodigel på k#ken varje vecka, helst liggandes i ett syretält i ett radhus i Åkersberga, borde göra susen.
Måste massuppfittat. Stoppar min igel under läppen, som en snus.Varför just på käken? ??
Då tar gallan över och du reducerar slem och blod.Jo. Jag tror på der här med balans mellan de fyra vätskorna (blod, slem, gul och svart galla). Därför tömmer jag mig på överflödigt slem dagligen. Mestadels i form av "bondsnytningar" på cykeln.
Man borde kanske tömma sig på överflödigt blod med, kan vara bra att ha om man ska cykeltävla.
Och jag stoppar min i gel...Måste massuppfittat. Stoppar min igel under läppen, som en snus.
Är det snigel så ska den appliceras i ögat!Måste massuppfittat. Stoppar min igel under läppen, som en snus.