[Enduro bike check] Visa ditt endurovapen

Luthman Photography sa:

Mycket! Bättre än Räven den ersatte faktiskt :)
Fast fjädern är lite för hård för mig, så jag får återkomma när jag testat med en 400-fjäder.

Men sen är ju inte Ibisen så känslig, jag använde så gott som aldrig CTD-spaken på Foxen heller.

Funkar som endurovapen om man skulle vilja d. Nu är jag inte så förtjust i tävling, utan mera ha d kul.

Bilagor

• 20160126_210105.jpg
    20160126_210105.jpg
    175 KB · Besök: 127
Första av årets två bågar. I princip samma som förra året, bara att jag kommer växla mellan STX och TTX i bakändan när jag känner för det. Antagligen mest TTX då jag använder den främst till utförsåkning och då läge 3 på högfartskompen nu agerar som någon slags climb switch för t.ex. grusväg.

IMG_3903.JPG

bokrantz sa:
Första av årets två bågar. I princip samma som förra året, bara att jag kommer växla mellan STX och TTX i bakändan när jag känner för det. Antagligen mest TTX då jag använder den främst till utförsåkning och då läge 3 på högfartskompen nu agerar som någon slags climb switch för t.ex. grusväg.

Snyggt! Blir det samma typ av "lillhoj" nu fast av årets modell? Dvs Stumpy 29 med Öhlins? Några tävlingar utomlands under 2016?

soderblom sa:
Snyggt! Blir det samma typ av "lillhoj" nu fast av årets modell? Dvs Stumpy 29 med Öhlins? Några tävlingar utomlands under 2016?

Jajjamän, 2016 Stumjumper 29 S-works med Öhlins. Blir nog som längst till Norge, råkade glömma bort anmälningsfönstret till EWS.

Snacka om service hemleverans från Växjö av cykel å pike gaffel. Tack som fan Per Thomas Strååt & Racing Bike Sweden ? önskat det var min men nädå...Så nice GT!

Bilagor

• IMG_20160226_165055.jpg
    IMG_20160226_165055.jpg
    310.6 KB · Besök: 112
En sån är det grymt snygg. Å GT är ju nostalgi med Hans Ray. Skulle gärna ha en själv?

Bilagor

• received_741281832675462.jpeg
    received_741281832675462.jpeg
    152.3 KB · Besök: 110
mikipedia_ sa:
Lillgammal sa:
mikipedia_ sa:
Lillgammal sa:
Årets cykel! Väldigt nöjd

Bra val? Håll koll på bromsslangsskav bara.

Har inte noterat något skav än, vart skulle det uppstå?

På vänster kedjestag.

Tack för tipset, får ta en titt där och i så fall slänga på lite skyddstejp. I övrigt märkligt att Specialized inte kör med intern vajerdragning eller kablat på ovansidan av underröret.

Där är min Enduro. Vad säger ni ska man tejpa för hålet för intern dragning och hålet över bakredämparen ? Hittade några droppar vatten i ramen inga mängder utan 4-5 droppar. Förmodligen har det kommit in genom dom hålen när jag spolade av den sist.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    312.7 KB · Besök: 110
Senast ändrad:
Rydell sa:
Där är min Enduro. Vad säger ni ska man tejpa för hålet för intern dragning och hålet över bakredämparen ? Hittade några droppar vatten i ramen inga mängder utan 4-5 droppar. Förmodligen har det kommit in genom dom hålen när jag spolade av den sist.

Jag har tejpat dropperhålet i hängbuken, hålet på överröret använder jag utan gummipluppar och det har funkat utan massa vatten i ramen.

Tillbaka
Topp