Jaha, ni visar bilder för varandra här? Gulligt! Jag pressreleasar. Detta dunkas ut på MyNewsdesk imorgon bitti, kommer bli ett jävla liv på redaktionerna. Men Happy får förstås en första titt :)
ENDURO-NEWS: Björn Olsson cyklar på Kona under 2014.
I dagarna blev det klart att Björn Olsson kommer cykla Canyon Enduro Series 2014 på en Kona Process 134 DL. Efter många turer med cykeltillverkare och butiker landade det till slut i det traditionstyngda kanadensiska märket.
– Ja det stämmer att han var här och köpte en cykel, uppger en källa på Dropin Bikes.
Köpet innebär att Björn Olssons tävlingssäsong underlättas avsevärt. Han skräder inte på orden om sina förhoppningar:
– Det är en förutsättning att ha en cykel när man ska tävla, och den här känns väldigt bra, säger Björn Olsson.
– Dessutom ser den tuff ut.
Björn Olsson, som hittills varit lite i skymundan under försäsongen kan nu glänta på dörren till sin uppladdning inför Canyon Enduro series.
– Ja det stämmer att jag mörkat formen en aning, säger Björn Olsson. (ljuger)
– Min coach (Mathias Petterson Holsten anm.) och jag har lagt upp ett ambitiöst program som inbegriper tung grundfys och strikt kostschema såklart, men också ett stort fokus på mental träning. Jag tror många glömmer att huvudet måste med hela vägen in i mål, säger Björn med ett pillemariskt leende.
Den närmaste framtiden blir viktig för Björn Olsson, som kommer att lägga många timmar på att få kroppen och den nya Konacykeln att bli ett samstämt team till första start den 4 maj.
Länkar:
Canyon Enduro Series
Coach M (mannen bakom Björns förhoppningsvis otroliga uppladdning)
Kona Process
Dropin Bikes (som sålde på Björn en Kona istället för en Banshee som han planerat)
Mer om Björn Olsson.
Björn Olsson är en inbiten skogscyklist som gjort sig känd för att konstant cykla över sin förmåga. Han har med nästan kuslig regelmässighet presterat medelmåttiga svartrace-resultat och bevisat för sin omvärld och sig själv att det krävs lite mer för att ligga i topp. Många nämner också Björn som en hängiven stresstestare av cykelkomponenter och han har inte mindre än 26 krokiga växelöron i sin verkstad. Han har dock slutat att tvångsmässigt hävda garanti varje gång något på cykeln exploderar.