[Enduro bike check] Visa ditt endurovapen

Sådär!
Var ju igentligen klar med årets uppdateringar för länge sen (AngleSet), meeeen så snubblade jag ju till när det ändå skulle beställas sommardäck...
Så nu blev det nya bromshandtag & Saint-vxl.reglage (R.I.P. gamla XT-kombo's, men ni gav verkligen en rätt miserabel bromsverkan...)
Eftersom jag ändå lyckades meka sönder Pike'ns RCT3-funktion, så konverterades Charger'n till RC-modellen och självklart kunde jag inte låta bli att trimma shimstack'n heller :)

IMG_1945.JPG

Dagens provrunda runt kvarteren lovar gott men jag väntar med ett riktigt utlåtande tills efter nästa helgs trip till JPB...

Ny Airdrop Edit v2-ram.

Min Spectral kändes lite kort och bråkade med min rygg, så de flesta delarna kommer ifrån den.

Bilagor

• airdrop.jpg
    airdrop.jpg
    109.5 KB · Besök: 80
larsaw sa:
odlarn sa:
Ny Airdrop Edit v2-ram.

Min Spectral kändes lite kort och bråkade med min rygg, så de flesta delarna kommer ifrån den.

Snygg! Vad är det för stl?
Det är en M, hade M på Spectralen med, men den här är längre. Har dock inte kört någon längre tur än, men det korta jag åkt på den har den känts bättre för mig.

Inte för att så himla mycket har ändrats sen förra sommaren, titanfjäder på väg på posten och ett par nya vevar och bromsar är väl sommarens planer, men men. Det mest spännande som kommer hända inför enduro i Åre är däckbyte:
35551060296_b1052a6cb5_h.jpg

Gammal trotjänare fått sig lite uppgraderingar till dettta år. Så som:

Nya hjul
Ny gaffel
Lite bling
Mm.

Bilagor

• IMG_0834.JPG
    IMG_0834.JPG
    261.3 KB · Besök: 103
Nya hojen kom igår! ska byta stolpe till en fox transfer som ligger o skräpar, eventuellt byta handtag också. Men så jäkla fet!
Känns som en hyfsad uppgradering från spectralen..
IMG_20171104_100444.jpg

Invigning av nya hojen i Alebackens halloween dh race.
Vi kommer nog bli bra kompisar jag och min Bmc.

Bilagor

• Bmc i Ale.jpg
    Bmc i Ale.jpg
    407.3 KB · Besök: 94
Använder ni era cyklar något? De är ju så välputsade!

Här är min pärla inklusive Järvsölera, en Trek Remedy 9 RSL. Efter att ha levt med den sedan september så kan jag med glädje säga att det är den absolut bästa cykel jag köpt!

3CDDE2A9-E3F9-4E25-9C88-5EA90EAAD68A.jpeg

Mathias B sa:

Här är min pärla inklusive Järvsölera, en Trek Remedy 9 RSL. Efter att ha levt med den sedan september så kan jag med glädje säga att det är den absolut bästa cykel jag köpt!

Sådär ska det se ut ?

Mathias B sa:

Vad menar du använda...? Då kan den ju bli smutsig...

Använda?
Om det är soligt kanske jag bär upp den på toppen av något berg, så får den vila där och titta på utsikten ? #solskensenduro

Bilagor

• IMAG0041.jpg
    IMAG0041.jpg
    589.7 KB · Besök: 99
Mathias B sa:

On du inte hade glömt att sätta dit en sån där gullig liten skärm i framgaffeln hade du varit lika ren som alla andra ?

Nyligen anländ, en tidig farsdag present;). Ska testas på den lokala repan i helgen. Vi får se om förväntningarna uppfylls..

Bilagor

• 7E969374-A024-4089-9236-50E2CB053359.jpeg
    7E969374-A024-4089-9236-50E2CB053359.jpeg
    666.7 KB · Besök: 153
Min nya hoj, en Commencal Meta AM V4.2.

Ska byta dämpare och pimpa insidan av gaffeln innan jag är helt nöjd. Men ruskigt go cykel! Jävligt behändig i stök och stabil nerför.

Bilagor

• IMG_20180106_134835.jpg
    IMG_20180106_134835.jpg
    442.2 KB · Besök: 83
Tillbaka
Topp