[Enduro bike check] Visa ditt endurovapen

Själv får man plocka fram det amerikanska multiverktyget inför ESS i Falun. Ökat slaglängden fram till 150 iallafall och slängt på feta däck. Blir nog bra det :)

Bilagor

• IMG_20190813_115412.jpg
    IMG_20190813_115412.jpg
    674.6 KB · Besök: 205
NSSnabb150+2bak.PNG

NSSnabb150+2.PNG

Råkade visst klicka hem en Snabb hoj (?) NS SNABB 150 PLUS 2 i medium
Den är ju trendriktig och känns prisvärd för ca 23k på Bikeshop.se. Alla andra tar ca 34k vilket är rek pris.
Vad tror ni? Ska användas till Enduro och Park. Kanske testa ESS. Kanske åka till backen i Frankrike? :)
Är 1,69 och tog en m med 455mm i reach. borde funka va?

Senast ändrad:
Det väldigt kompetent ut. Jag är ungefär lika lång som dig men föredrar lite kortare cyklar, tiderna har passerat mig. Jag anser mig för att vara för liten för att ha många nya cyklar i storlek S. När jag började cykla kunde jag inte hitta en tillräckligt lång cykel med tillräckligt kort sadelrör.

jofahjalm sa:
Det väldigt kompetent ut. Jag är ungefär lika lång som dig men föredrar lite kortare cyklar, tiderna har passerat mig. Jag anser mig för att vara för liten för att ha många nya cyklar i storlek S. När jag började cykla kunde jag inte hitta en tillräckligt lång cykel med tillräckligt kort sadelrör.

Tack för svar! tanken med den är å köra park osv, har en spark med 120/130 slag för stigåka så vill inte att den ska bli för lik: därför gick jag på M ist för S. Skrev lite i NS bikes tråden om du orkar läsa.

Inköpt för tio timmar sen, med den ska väl till och med jag kunna smyga ner nån grön linje. Utan att massakrera både mig och cykeln.
DAAB5F2F-86EC-49DA-B411-0F172413B4E1.jpeg

Jag tycker du har snygg du med Jimel :)

Jimpakongo, den har två cremefraicheklibbor, en på gaffelbenet o en på sadelröret. Importerad till norrland nån gång 2015 från stockholm om jag mins rätt. Funkar rätt fint än faktiskt, blev i alla fall 4a på ett enduro i somras med en farbror i sadeln så cykeln måste vara grym.

larsaw sa:
aribr sa:
Enduro är väl det som vi kallar mtb för nu...här är iaf min nya mtb. Funkar säkert för "enduro.

Ojoj!
Från Steel Is Real, till bongoplast...
Vart är världen på väg... ;)

Haha. Jag kan inte vara utan en stålis så det kommer en ny Marino :). Jeffsy är klart trevlig, men inte samma känsla som egendesignad :).

Min ihop byggda raket . Går jäkligt gött med coil bak så ska försöka bygga coil fram med.

Bilagor

• IMG_20191009_173145327~2.jpg
    IMG_20191009_173145327~2.jpg
    504.2 KB · Besök: 189
Ja, visst ska denna tråd uppdateras, så dags att ladda om och avfyra feta vapen?

Custom Marino. Ram byggd för 180/165mm slagkanoner. Pansarstål..såklart!
Lite övrig ammo. Spank oozy 35mm id, Fox X2, RS Lyrik, Oneup dropper, 29” boost, Vittoria Martello +1xHN dh fram / Agarro +2xHN dh bak, Deathgrips. GX Eagle.
B44985F3-BA67-4A2A-A659-BF5CC87F5771.jpeg
CDC33563-E039-4BF9-AD73-D17B397B2E54.jpeg

Fan har hänt med endurandet där hemma? 1,5 år sedan nån hade nåt nytt att visa på den här fronten?

Riktigt snyggt custombygge! Men varför inte high-pivot? (skojar) Vad väger en sån där när Marino jobbat klart med svetsen?

Fan har hänt med endurandet där hemma? 1,5 år sedan nån hade nåt nytt att visa på den här fronten?

Riktigt snyggt custombygge! Men varför inte high-pivot? (skojar) Vad väger en sån där när Marino jobbat klart med svetsen?
Jobbar med höjdmeter i grannlandet N. (Till info)
Tror denna väger kittad klar nu mellan 15-16kg.

Äsch. Folk tävlar väl men det kanske är lite som med DH. Folk kommer på att vi trots allt bor i Sverige och att man ska vara glad om man har lokala utförslöpor med mer än 50-100 m fallhöjd. Så vanliga trailcyklar kommer man ju rätt långt med.
Jag tror att det spelar in att subkulturen som fanns när enduro var nytt dog ut lite när Svensson började köra (samma sak hände väl snowboard för många år sedan) .. och som vi vet som skriver Svensson hellre på Facebook än obskyra anakronismer som phpBB-forum.

Jag tror att det spelar in att subkulturen som fanns när enduro var nytt dog ut lite när Svensson började köra (samma sak hände väl snowboard för många år sedan) .. och som vi vet som skriver Svensson hellre på Facebook än obskyra anakronismer som phpBB-forum.

Snowboard dog väl när puderlaggen kom, fanns ju ingen anledning att krångla med en haschplanka längre då.

Lite som dagens trailhojar kanske, Sverige är för platt och det räcker med en sådan för allt utom Åre typ ?

Känns inte cush core som ett rimligare val, om man ändå ska ta ett rejält viktstraff?
Det vet jag inte, mitt fokus är anti punka, har inte testat cush core el märkt av ngt större viktstraff. Däremot vet jag att det inte är ett orimligt val. Det är sjukt grymt utför!
Iaf om man vill slippa punka och traska 3km i regn och kuperad skog hem. Det ska gå fort och säkert ner utan snakebites ;)

Jag har ju köpt ny . Gick på kortare slag denna gång . 2021 marin Rift zone 1 .

Orginal men

Bytt till 203mm magura e-bike skivor ,
slx kassett.
spank styre.
Dmr deathgrips.
maxxis däck.
Pike ultimate.
Stylo carbon vev.
Ks lev dropper.
Specialized power pro sadel.
Muckynutz framskärm.
IMG_20211002_152309_967.jpg

Senast ändrad:
Transition Sentinel redo för Enduro 2 i Davos.

Transition Sentinel large 165mm slag med Cascade länken.
Mannitou Mezzer pro 170mm
Hayes Domination A4
Öhlins TTX22M
Dt Swiss 1700
Ergon Sadel
40mm riser styre 760 bredd
(Nu även en Cascade länk till stöten)

Bilagor

• Sentinel.jpg
    Sentinel.jpg
    1.7 MB · Besök: 150
  • IMG20211001140238.jpg