Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik83 sa:Grymt kört Robin, verkligen. Hoppas trenden hänger i till Irland!
Jag är dock mer "imponerad" av Richie Rudes jämnhet. Hans sträckresultat i år är 1-1-3-2-1-4 & 5-1-1-2-5-1. Martin Maes är ju nästan lika imponerande men saknar sträcksegrarna.
theBrand sa:Grymt kört av Robin!
P.S.
Jag kan inte låta bli att tänka på den här godingen :)
http://happyride.se/forum/read.php/1/2626493/2656015#msg-2656015
Westman sa:Robins teamkompis Seb Claquin vann också i U21, och Gehrigs kör bra så teamet verkar jobbat bra och fått material + åkare att prestera på topp. :)
Westman sa:Robins teamkompis Seb Claquin vann också i U21, och Gehrigs kör bra så teamet verkar jobbat bra och fått material + åkare att prestera på topp. :)
Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Det är väl, tråkigt nog, ännu ett steg i pro-ifieringen av enduro.
soderblom sa:Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Lite får de allt skruva själva eller laga iaf. Graves trampade ju av kedjan i Chile och fick gå halvvägs upp för sträckan efter målgång och leta rätt på den för att sedan trampa som en stolle till starten av nästa sträcka. Så går det när man går från Shimano till SRAM... ;-)
H. sa:Trist om enduro blir nåt följebils-lopp.
Luthman Photography sa:H. sa:Trist om enduro blir nåt följebils-lopp.
Ja, halva poängen för min del har ju varit att det är lite mer "på riktigt" än andra tävlingsformer. Men det försvinner ju när folk ska börja mesa.
Luthman Photography sa:soderblom sa:Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Lite får de allt skruva själva eller laga iaf. Graves trampade ju av kedjan i Chile och fick gå halvvägs upp för sträckan efter målgång och leta rätt på den för att sedan trampa som en stolle till starten av nästa sträcka. Så går det när man går från Shimano till SRAM... ;-)
Jo visst, men samtidigt kunde Clementz's mekaniker byta båda däcken mellan två sträckor och herr Clementz själv käkade en baguette. De lär ju inte köra 6 mil i +30 grader utan vätskestationer.
H. sa:Trist om enduro blir nåt följebils-lopp.
+1theBrand sa:Luthman Photography sa:soderblom sa:Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Jo visst, men samtidigt kunde Clementz's mekaniker byta båda däcken mellan två sträckor och herr Clementz själv käkade en baguette. De lär ju inte köra 6 mil i +30 grader utan vätskestationer.
Samtidigt i Nico Vs mektält:
Nicos mekaniker byter till lättrullade däck, medan han själv skruvar av sin vivid coil och monterar en monarch i dess ställe.
(Med facit i hand skulle han kanske ha käkat en baguette istället...)
------------------------------------------------------------------------------------
Lite trist att de får hålla på och byta däck, de borde vara tvungna att köra på samma typ av däck hela racet tycker jag, och bara tillåtas byta till ett lika dant. Jag vill ju att enduro ska driva utvecklingen av prylar som jag kan ha nytta av på min egen cykel liksom.
theBrand sa:Luthman Photography sa:soderblom sa:Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Nicos mekaniker byter till lättrullade däck, medan han själv skruvar av sin vivid coil och monterar en monarch i dess ställe.
------------------------------------------------------------------------------------
Lite trist att de får hålla på och byta däck, de borde vara tvungna att köra på samma typ av däck hela racet tycker jag, och bara tillåtas byta till ett lika dant. Jag vill ju att enduro ska driva utvecklingen av prylar som jag kan ha nytta av på min egen cykel liksom.
TK sa:+1theBrand sa:Luthman Photography sa:soderblom sa:Luthman Photography sa:Jag tyckte att mn säg det redan i fjol. Att det var fler depåstopp och mekaniska zoner osv. Vad jag vet är det väl bara t-mo som skötte sig själv. Och andra.
Jag blev också förvånad över däckbyten av teammekaniker! Någon som kan regelverket, trodde att ram, gaffel och hjul inte fick bytas och att ingen assistans utifrån var tillåten? Vill man byta däck så får man typ släpa med dem och byta själv, men det verkar vara fel.
C-dale sa:Dags för ett nytt race på Irland på söndag. Jag tänkte vinna ett par hojar på tyskarnas gissningslekar, men frågetecknen hopar sig..
Kan Callaghan vinna igen? Jag tvivlar. Är Jared tillbaka i toppform och den här Toni Ferreiro,överraskar han igen?
I damklassen hoppas jag att T-mo ger järnet o vinner,för inte kan hon vara så hjärtegod att hon bara tourar runt för att inte blanda sig i tjejernas toppstriden? Casey Brown har ju visat att hon har farten som behövs o nu ansluter även Tracey Hannah. DH-dominans?
/S
theBrand sa:Sam Hill!!
Det vore ju sjukt kul om han tog hem det hela på flatts :)
theBrand sa:theBrand sa:Sam Hill!!
Hill blev två, 3,5s efter Greg.
Riktigt kul, särskilt som han haft det lite kämpigt i WCDHn ett tag nu.
(Kan vi kanske släppa spd-hetsen kring trenduroåkande nu?)
theBrand sa:Sam Hill!!
Luthman Photography sa:theBrand sa:theBrand sa:Sam Hill!!
Hill blev två, 3,5s efter Greg.
Riktigt kul, särskilt som han haft det lite kämpigt i WCDHn ett tag nu.
(Kan vi kanske släppa spd-hetsen kring trenduroåkande nu?)
Jag tror inte att pedalval spelar någon roll, så länge man kör på det man är bekväm med.
Luthman Photography sa:Det känns mer som om det är folk som kör flats som alltid vill påpeka när det går bra för någon annan som kör flats :) Det är inte så ofta spd-cyklister bryr sig om vad folk kör för pedaler....
C-dale sa:Inga resultat för Robin på SS 2. Hoppas han är OK. Kangas Bros har åkt lite upp o ner i resultaten. David Axelsson har kört jämnast o ligger bäst till av svenskarna efter 4 SS på 54:e plats.
mikipedia_ sa:C-dale sa:Inga resultat för Robin på SS 2. Hoppas han är OK. Kangas Bros har åkt lite upp o ner i resultaten. David Axelsson har kört jämnast o ligger bäst till av svenskarna efter 4 SS på 54:e plats.
Vad hände? Punka som många andra och missad starttid?