Luthman Photography
Aktiv medlem
[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat
Förresten, är det nu jag ska påpeka att Callaghan vann på en 29"?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lillgammal sa:Ibis verkar ha gjort bra ifrån sig, men frågan är varför kör de inte på uppochnergaffeln? Ska inte den vara premiumdämparen från rst?
Paco sa:Lillgammal sa:Ibis verkar ha gjort bra ifrån sig, men frågan är varför kör de inte på uppochnergaffeln? Ska inte den vara premiumdämparen från rst?
Fast dom kör väl på X-fusion?
Lillgammal sa:Paco sa:Lillgammal sa:Ibis verkar ha gjort bra ifrån sig, men frågan är varför kör de inte på uppochnergaffeln? Ska inte den vara premiumdämparen från rst?
Fast dom kör väl på X-fusion?
Ja precis, skrev fel märke. X fusion revel eller vad usd-gaffeln heter, varför används den inte?
Luthman Photography sa:mikipedia_ sa:C-dale sa:Inga resultat för Robin på SS 2. Hoppas han är OK. Kangas Bros har åkt lite upp o ner i resultaten. David Axelsson har kört jämnast o ligger bäst till av svenskarna efter 4 SS på 54:e plats.
Vad hände? Punka som många andra och missad starttid?
Ja.
Luthman Photography sa:Specialized måste vara toknöjda med sina rekryteringar inför säsongen. Graves är i stort sett körd för titeln i EWS och har presterat rätt sopigt på de tre första tävlingarna och nu har Bruni pajat ett nyckelben och verkar bli borta från minst tre WC-tävlingar i DEHÅ. #detgårbranu
durietz sa:Beror det på cykeln? Är det därför jag inte heller vinner något på min Enduro?? Måste vara så
Henrik83 sa:durietz sa:Beror det på cykeln? Är det därför jag inte heller vinner något på min Enduro?? Måste vara så
Toni Ferrerios sträckseger är väl ända en 29" mäktat med i år? Har Keene tävlat nån gång på 29" eller en Stumpjumper?
happymtb.fr sa:Hur var det med rulmotståndet med 29or?
Är det lägre pga större diameter eller högre pga högre roterande massa som ska accelereras och bromsas? ?
larsaw sa:Appapp Greg Callaghan vann ju Wicklow på en Cube 29'a http://m.pinkbike.com/news/cube-stereo-140-29-greg-callaghan-round-three-ireland.html
TM har väl för övrigt kört alla sina EWS-race på 29" och inom damklass gör väl rullmotståndet ännu större skillnad eftersom att dom "per biologi" inte kan lägga lika mycket kraft på pedalerna (duckar för mitt icke-PÅ påstående... ;)
VKruger sa:Är det upp till åkarna själva eller tillverkarna om de skall köra 29" ? Tänker försäljningsmässigt när ny hoj släppts å sådär
Både Graves och Rude har ju tillgång till båda hjulstorlekarna på i princip samma hojar så till Ews är jag rätt säker på att dom väljer det som är snabbast för dagens bana.VKruger sa:Är det upp till åkarna själva eller tillverkarna om de skall köra 29" ? Tänker försäljningsmässigt när ny hoj släppts å sådär
durietz sa:Apropå 29a-diskussionen så vann precis Rude Big Mountain Enduro i Santa Fe på en SB5.5c. Men det säger ju inte så mycket för startfältet inkluderade inte en enda topp 20 EWS-åkare, och jag vet inget om hur stigarna såg ut.
TK sa:Rude är ju i en egen klass helt klart, har förtjänat vingar på hjälmen nu kan man tycka.
Den stora överraskningen är ju Hill! Han ser ju ruggigt stabil ut till skillnad från DH cupen, man kan ju undra varför, han har ju aldrig varit för att trampa;)?
Luthman Photography sa:TK sa:Rude är ju i en egen klass helt klart, har förtjänat vingar på hjälmen nu kan man tycka.
Den stora överraskningen är ju Hill! Han ser ju ruggigt stabil ut till skillnad från DH cupen, man kan ju undra varför, han har ju aldrig varit för att trampa;)?
Han har väl blitt farsa och tappat stinget utför? Då börjar man med källartejpkryss och annan späkning för att bli trampstark.
Luthman Photography sa:Härligt att folk inte kan hålla sig ifrån att tjata om att han han kör plattisar....
mikipedia_ sa:Ja på PB
mikipedia_ sa:Ja på PB
Luthman Photography sa:Härligt att folk inte kan hålla sig ifrån att tjata om att han han kör plattisar....