[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

Lingon sa:

Enligt Kangas så är ss6 bortolockad.

7BE43FA5-5688-49D5-863E-A48DFB757714.png

C-dale sa:
SS 6 är struken pga regnet.
Sam är ett geni!
Rude klarar inte lera alls.
Var nog ett bra beslut, tydligen flera som gjorde sig illa där redan på provrullningen.
Trodde Rude hade punkat igen, men han verkar inte trivas i leran.

I en videosnutt på Instagram , world_enduro, säger han att han gjorde en del misstag men var nöjd överlag.
Bra kört av Kangas!

Obegripligt svårt att få fram videosnuttarna men jag tror att denna länken fungerar. https://www.instagram.com/stories/world_enduro/ Bläddra på så kommer bl.a ss1 upp med Robin. Öppna inte i Instagram!

Inget vidare flyt för Robin på 30:e plats, men desto roligare att Alexander Kangas ligger 25:a med en 10:e som bäst på en sträcka.

Senast ändrad:
Då var de nog klart på sista sträckan med tror jag.

Totalställning.
Screenshot_20180513-170627.png

Screenshot_20180513-170633.png

Senast ändrad:
Men satan! Köra upp sig från 30:e plats till 9:a är ju helt sjukt bra! Grymt jobbat av Wallner. Hill 6:a vilket innebär att Robin inte förlorar så mkt i totalen till Hill.

Starkt kört av Kangas!

Kul!

Kollade lite snabbt på serieställningen och jag tror Robin behåller andraplatsen även efter helgens race med 10 poängs marginal.

(Undrar lite hur mycket det spelade in igår att få starta sist när det började regna på sista sträckan)

Jaha! Vart fan är internethetsen nu när det går så bra för Robin och när det ska åkas cykel på drömstigar i helgen (ja jag har varit där och hojat själv i fjor, helt sanslöst magiskt och det ser bara bättre ut i år!). Kul att se proffsen bråka med samma bitar stig en själv tyckte va "lite jobbiga" för att ta i i underkant.

VitalMTB bjuder på fantastisk underhållning när världseliten ska försöka tämja en hyfsat brant/tight vänster:
Rick kastar in handsken: (för första gången?)
Och avsluta med lite POV från VitalMTB igen:

Senast ändrad:
Håller tummarna för att han (Robin) kan behålla sin 2’a plats, för att knäcka Hill lär bli svårt (men allt är ju möjligt i änjdurå :D

viggen sa:
Jaha! Vart fan är internethetsen nu när det går så bra för Robin och när det ska åkas cykel på drömstigar i helgen (ja jag har varit där och hojat själv i fjor, helt sanslöst magiskt och det ser bara bättre ut i år!). Kul att se proffsen bråka med samma bitar stig en själv tyckte va "lite jobbiga" för att ta i i underkant.

VitalMTB bjuder på fantastisk underhållning när världseliten ska försöka tämja en hyfsat brant/tight vänster:

Vilka sjukt fantastiska stigar ???

Ja, vad hände med Robin? Kan inte vara något bra tecken att hans tid inte kommit in och att han inte omnämns i kommentarerna om resultatet för S1.

Wallner trea på ss2

Overall står han som dnf. Saknar tid på. Ss1. Tippar på felaktighet i att läsa chippet och att backupchippet har tid.
De kör dubbelt, upp.

Senast ändrad:
Frågade på deras facebook-sida vad som hände Robin på SS1. De svarade "He's in 4th" :)

Edit: Han kom tydligen på 11e plats på ss1, de har uppdaterat nu.
4 overall efter två sträckor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp