[Enduro] Floda Endurochallenge INSTÄLLT!

Matthias87

Aktiv medlem
Vi ställer in racet för denna gången, verkar vara lite svalt intresse just nu. Vi kollar intresse igen nästa år istället.

Senast ändrad:
Era banor ser grymt välbyggda ut, så jag ska försöka komma!

Spännande upplägg på tävlingen. Trodde ni skulle dela upp banan i olika specialsträckor, men nu fattar jag det där med stjärnor i er video. 30-40 min uthållighetsrejs alltså, kan bli spännande. :) Startar alla samtidigt eller med ex 30s mellanrum?

Hoppas det blir några tillfällen till banvisning innan själva rejsdagen. Min erfarenhet är att bangenomkörningar i storgrupp tar mycket längre tid än man tror.

Har funderat på det där med specialsträckor, och är inte helt säker på hur vi ska göra än. Möjligt att det delas upp i tre specialsträckor, får känna lite på det och diskutera med folk som är här och tränar (kommer köra en gång i veckan, som svar på din fråga).

Stjärnorna kommer vara kvar ändå, blir roligast så :)

Alla kommer starta med ca 1 minuts mellanrum tror jag. Kör vi deletapper kan man ju köra 30 sek.

Jag har varit med hunden och traskat lite på banan, inte en chans att jag varken klarar eller vågar vara med.
Däremot hoppas jag kunna vara med och kolla tävlingen och kanske hålla koll på några stjärnor eller liknande.

Poxeman: Klart du klarar och vågar vara med, vi har ju alternativvägar på i stort sett allt.

Ska slänga upp en video snart när vi kör alternativvägarna bara, så ska du få se.

Som nybliven Flodabo måste man väl delta, antar jag? :)

Har dock bara 29 HT just nu, men jag får väl som sagt välja alternativspår där det känns för mastigt.

Kommer ni att vara där nånting innan den 26:e? Hade varit kul att ses!

Jag slår en signal när jag är på väg ut (om jag kommer iväg) har hemmatjänst några timmar till när frugan är iväg.

Jag trodde jag skulle hinna med ut idag men det gick inte. Har ni någon GPX eller garmin .FIT- fil på hela banan? Ingen som har möjlighet att guida runt lunchtid någon dag nu i veckan va?

Med vänlig hälsning, P

Här har du en bild från Runtastic på banan. Svårt att utgå från den bilden och köra banan dock :P

FlodaEndurochallenge.jpg

Matthias87 skrev:
-------------------------------------------------------
> Här har du en bild från Runtastic på banan.
> Svårt att utgå från den bilden och köra banan
> dock :P
>
>

JA, det där lär ju inte funka :-)

Ingen gpx? tid att guida i veckan under dagtid eller är det kört? Jag kommer inte loss på kvällar tyvärr...

Jag var ute och snurrade lite själv på eftermiddagen idag.
Det var ett gäng sköna stigar även om jag säkert körde fel emellanåt.
De byggda hoppen är dock några steg över min förmåga...

Matthias87 skrev:
> Dagtid blir tyvärr svårt. Om du tar ett snack
> med min chef så kanske det går att lösa :P

absolut!
:-)

Mattias: Finns det andra stigar i närheten? I så fall är det ju klart värt att sticka upp dagtid och titta på både endurospåret och ev. andra stigar. För att resan ska vara mödan värd behöver jag ca 2-3 timmars cykling. (En timme kan väl vara lagom för att köra två varv på slingan)
/Peter

Det finns mängder av bra stigar i närheten.
Åk bara över kullen till andra sidan av Uddared så kommer du på ett stigsystem som sträcker sig till Stenkullen, Gråbo och Öijared.

PeterA: vi har ju stigar kors och tvärs över hela berget, men allt är ju ganska aggressiv åkning. Är du ute efter vanlig stigcykling så får man nog leta annat.
Tror inte man gör 2 varv på 1 timma. 1,5 timma möjligtvis. Är så mycket upp och ner.

Brunmeln; PM:a mig bara :)

Har funderat lite mer, och det lutar åt att dela upp banan i 4 delsträckor. Tror det blir roligare då banan är såpass intensiv, och man kommer behöva orka fokusera på alla tekniska hinder. Plus att varje start blir på ett spännande ställe, så blir ju roligt med publik där.

Hade tänkt ta tiderna genom att ha en person vid start och en vid mål, men såg nu att det körts med Sportident på någon annan tävling. Är det smidigt eller? Någon som har ett sånt system?

Vi har använt sportident för enduro i Göteborg o Stockholm. Man hyr lämpligen utrustningen. Jag har tagit fram en metod som fungerar. Är du intresserad så hör av dig.

SzMooD: Gött Fidde! :D Tränar nog fredag och lördag eller söndag. Blir nog att vi kör fler slingor än bara banan dock, men det är ju bara sköj :)

fränt! men gulp! va knixigt...ser inte en ut att jag kommer igenom med mitt styre ens på dom snävaste ställena..

Matthias87 skrev:
> Westman: hehe precis. Du får akta dig för
> lillfingerdödaren på banan bara. Kan vara lite
> tight ibland :)

Har spenderat sommaren på en del elaka old school-banor som inte direkt var anpassade för moderna styren. Där finns t o m ett helt stigområde som heter Cut yer bars. Notera slitaget på träden! :)

1146588_10153104336610444_954640998_n.jpg

Tror inte min ledbandskada läkt till 26.e okt. :( Skrota rejält på enduro (mc) träning för 2 veckor sedan. Skulle även testat på sista racet på "GES" i vättle men det sket sig. Missar säkert denna med! Sinnes! Skadefri 2 sista åren av 14 skadeår... bra skit!

Westman: Haha, fan vad fräckt ställe! :)

Mxholge: Man up helt enkelt! Nä, skämt åsido, tråkigt. Skador är fan det sämsta.

Lutar nog åt att vi kör med Sportident. Har tänkt köra flera race här sen ändå, så det är lika bra att göra det riktigt.

Detta skulle innebära att varje deltagare får betala 50kr, så jag slipper lägga ut pengarna själv.
Är det någon som tänkt vara med, men som inte kan spara undan två och en halv veckopengar och betala?

Tillbaka
Topp