Får tacka för ett lysande arr och ännu en rolig dag i skogen, med riktigt fina spår!
IGGE skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter sammanträde i GES (Gothenburg Enduro
> Series) högsta utskott för att behandla
> BPettersons protest (gnäll) för att kört fel
> på sträcka 5 har utskottet enväldigt och
> oöverklagbart motvilligt beslutat att stryka
> sträcka 5. Så de så!
> Å då blir ju BPetterson glad för då vinner han
> och vi andra vinner på att slippa se hans ledsna
> nuna efter att fått stryk två dagar på raken.
> Sen kommer vårt Canada proffs Westman hack i häl
> tätt följd av dagens överraskning stenmark.
> Stor eloge till alla som gjorde dagen
> oförglömlig inte minst Trailmaster med familj
> för suveräna banor och skaffning.
>
>
Det känns ändå schysstast att stryka den sträckan när Björn nu körde bort sig fullständigt där. Fast han verkar ju hittat en riktigt fin bana inklusive 3m dropp till någons trädgård och andra goa inslag så helt bortkastad var väl inte omvägen. :)
Jag är lite kluven, nöjd med min totala insats - enbart 2s bakom BPetterson efter 10 min attackhojande känns ju bra, men samtidigt grämer jag ju mig för min OTB på sträcka 1 där jag blev liggande som en sköldpadda intrasslad i cykeln och tappade en halv evighet innan jag kom loss, upp och iväg igen. Förmodligen skillnaden mellan andraplats och vinst idag får jag konstatera. Men det hade varit kul att fått se en fair uppgörelse (utan felkörningar) på SS5 om hur det slutat! Särskilt som jag verkar lyckats fortsätta mitt mönster av att 100% av tävlingarna ha min sämsta sträcka på sträcka 1, därefter köra bättre och bättre. (Måste hitta nåt sätt att kunna cykla redan på första sträckan!!)
Får fokusera på det positiva och vara nöjd med en rolig dag, att flåsa Björn i nacken lite och ta sträcksegern på längsta sträckan!
heinrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Får även passa på att gratulera Westman till
> den inofficiella segern idag ;-)
>
> /Henrik
Haha, tackar! Får man, nu när Björn fick sin protest igenom, ändå be att få se sträcktiderna på SS5? Så att en stackars runner up slipper leva i ovisshet och sömnlöshet över vem som vunnit om den sträckan inte strukits!