Enduro i stockholm?

onone

Ny medlem
Enduro i stockholm?
Tjena var ligger bästa enduro spotsen i stockholm? Bästa jag hittat hittills är Ekebyhovsbacken.
Hammarby och flottsbro har jag också cyklat. Var brukar ni köra?

Enduro i stockholm?
PeterÄlvsjö skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad menas egentligen med enduro?

Backintervaller fast tvärtom liksom. Lungt upp och ladd ner. ;)

Enduro i stockholm?
Eftersom det inte finns några berg i Stockholm får du nog sikta in dig på soptippskullarna, Högdalen, Väsjö, Hammarbybacken osv. De tre kullar du redan hittat är nog också de som har mest att erbjuda.

Enduro i stockholm?
Lingon skrev:
> PeterÄlvsjö skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad menas egentligen med enduro?
>
> Backintervaller fast tvärtom liksom. Lungt upp
> och ladd ner. ;)

Haha, bästa beskrivningen!

Så har min cykling sett ut länge :)

Enduro i stockholm?
Det enda "officiella" är väl Flottsbro där CES14 hölls.

Annars finns det ju mycket fin stigcykling med partier som går utförs om du nu inte ska köra på tid. Men det är ju bara min personliga åsikt att enduro är just själva tävlingsformatet och inte någon särskild typ av cykling...

Enduro i stockholm?
Rattnalle skrev:
> Enduro är tävling. Jag tror TS efterlyser bra
> ställen att ägna sig åt #trenduro på ;)

Trenduro är fett, Hellas passar för de :)

Enduro i stockholm?
Okej tackar får kolla upp väsjö och högdalen.
Tränar man var och varannan dag sittandes på en enduro cykel inför en enduro tävling borde man kunna kalla det för endurocykling? Byter det namn till allmountain bara för att man inte har nummer på cykeln?
Tycker jag dom ska överföra det till motorsporten också "imorgon ska jag köra cross i skogen med min specialbyggda motorcykel för skogskörning för att sedan delta i tävlingsformen enduro" Lättare att säga "Jag tränar enduro imorgon".

Enduro i stockholm?
Väsjöbacken är inte så mycket att hänga i julgranen just nu. Vi har röjt fram ett gammalt renodlat DH-spår, men de har grejat med nåt ute i pisten på ett par ställen där spåret går ut i backen. Flottsbro är väl det som är bäst om du vill träna, sträckorna från Canyon Enduro Series deltävlingen i våras och SBR-tävlingen i höstas borde ligga på Strava, så får du utforska lite.

Hammarbybackens spår är ju rätt grovt på en enduro-hoj, men det är ju helt klart bra träning på krävande underlag. Haga-backen är bra för att träna fart, kurvtagning och hopp.

Enduro i stockholm?
Ekerö har väl en skapligt backe, samt något åt Väsby-hållet eller tänker jag på Kallhäll?
Haga-kullen är ju också klassisk :)

// Larsa

Enduro i stockholm?
Väsjöbacken har väl potential om man orkar lägga lite tid på den. Det finns lite sug på att göra det, men det kommer att ta ett tag innan det finns tillräckligt mkt att köra för att det ska vara värt att ta bilen dit.

Enduro i stockholm?
dnleriksson skrev:
> Tänk om det funnits när jag bodde bara några
> hundra meter därifrån :-(

Det har väl funnits stigar där ganska länge. Ville är ju jättegammal.

Enduro i stockholm?
Jo, det lät så men jag fattade att de varit "bortglömda" ett tag… Jag var nog för feg för dh då iaf och hade en riktig xc-cykel :-)
MEN, svärisarna bor där och jag ska dit idag men ska ta med cykeln nångång när det inte är 0,8° och regn som nu…

Enduro i stockholm?
Hittade en gammal ledkarta…

Bilagor

• Screenshot_2014-12-07-10-13-35.png
    Screenshot_2014-12-07-10-13-35.png
    429.9 KB · Besök: 121
Enduro i stockholm?
Av dessa så är röda, gula och gröna helt borta då de byggt skidbacke där den skogen var. Blåa finns kvar men var det jag skrev om tidigare, att det delvis gick ut i pisten och där kanske inte är bärbart. Villes, det lila, ska vara körbart från kanske 1/3 och ner, men starten är borta.

Enduro i stockholm?
Nice med info. Ekebyhovs backen är båda spåren fina om nån undrar var där senast igår. Håller på att gräva lite på ett till spår också men inte lika bra som dom andra två i nuläget.

Tillbaka
Topp