Enduro mtb

camtim

Medlem
Enduro mtb
Jag är ute efter en begagnad enduro mtb, budget ca 15 000 kr. Verkar vara omöjligt att hitta. Behöver en S eller XS. Någon som har tips var jag kan kolla? Givetvis har jag kollat här och på blocket.

Enduro mtb
Omöjligt, Nicht Möglich!

Trenduro-hypen har skuldsatt svenskarna mera än deras bolån enligt senaste mätningen.

Du hittar någon kompetetent metall-häst 2-3 år gammal men du kan ha storleksutbudet emot dig men då kan jag samtidigt rekomendera dig att tänka om den saken och välja hellre en lite större.

Enduro mtb
Eller höj budget till strax under så 20 så finns bla escarpe och process 153.
Om det inte måste vara en "riktig" endoro så är marin rift eller marin hawk inom budget en bra dag.

Enduro mtb
Nu vet jag inte hur väl insatt TS är i internet-ironi och Happyhistorik ang storleksbehov så jag väljer att bortse från ovanstående och +1:ar Rattnalle.

Håll utkik ofta och länge efter begagnat, eller spara lite mer och sikta på nästa säsong. Hellre vänta än offra för mycket på specen tycker jag

Enduro mtb
Måste det vara enduro? Trail cyklar brukar vara kompetenta med 140 i slag också. Jag har cyklat ”enduro/am” på mina trailcyklar, har funkat fint de senaste 7 åren. Jag tävlar dock inte..

Jag menar att utbudet blir lite större om man inte låser sig på enduro om det inte är ett måste behov.

Enduro mtb
etnica sa:
Måste det vara enduro? Trail cyklar brukar vara kompetenta med 140 i slag också. Jag har cyklat ”enduro/am” på mina trailcyklar, har funkat fint de senaste 7 åren. Jag tävlar dock inte..

Jag menar att utbudet blir lite större om man inte låser sig på enduro om det inte är ett måste behov.

+1 som t.ex. någon av dessa:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=88533
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=88520
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=88510

Enduro mtb
Enduro mtb
Paco sa:
jonte987 sa:
mikaeljc sa:
Som nämnts tidigare så skulle jag spara till en Vitus Escarpe i storlek S. Kort sadelrör (382mm). Kanske byta till en 35mm stam.

Kostar 18000 plus frakt.

https://www.chainreactioncycles.com/se/en/vitus-escarpe-mountain-bike-nx-1x11-2019/rp-prod179077

Frakten är väl inkluderad men pedaler och skydd tillkommer

Fast TS kanske redan har skydd....

Absolut eller kanske kan räkna ut det själv. Min poäng var att frakt brukar ingå.

Enduro mtb
jonte987 sa:
Pedaler kan man hitta OK för 300 kr. Och skydd brukar inte följa med vare sig nya eller begagnade cyklar. Hjälm har dom flesta en som duger i början, handskar kan man ta nästan vad som helst. Återstår knäskydd.

Enduro mtb
Octagon sa:
jonte987 sa:
Pedaler kan man hitta OK för 300 kr. Och skydd brukar inte följa med vare sig nya eller begagnade cyklar. Hjälm har dom flesta en som duger i början, handskar kan man ta nästan vad som helst. Återstår knäskydd.

Jag nog blind för hur det jag skrev uppfattas. Min poäng var att frakt nog inte tillkommer.

Jag har själv tipsat om escarpe länge upp.

Enduro mtb
Satte ihop ett enkelt diagram för relationen mellan pris/prestanda respektive pris/reach. Eftersom det här är lite av en "het potatis" har jag valt att inte sätta några konkreta siffror utan bara ett betyg på en skala 1-5.

Vid de här låga priserna når man inte högre prestanda än 4. Tyvärr.

Skrmavbild2019-07-01kl.17.34.15.png

Enduro mtb
Hej! Jag har en trailcykel som jag oxå kört downhill med och ja det funkar bra men har tänkt att köpa en till så dottern kan hänga med till ställen där det inte går att hyra. Och då vore det roligt med en mer endurocykel.

Enduro mtb
jonte987 sa:
plumse sa:
Kanske är det för mycket humor för att vara Sixten, eller så är det bara tragiskt

Svårt att tro att det skulle vara han...om han ska göra uppenbara referenser kunde han väl lika bra köra på fullt ut och inte göra en slapp kopia?

Jag tycker det är fin, genomarbetad sarkasm. Iaf pris vs reach-grafen är ju ett litet mästerverk.

Enduro mtb
zinkpasta sa:
jonte987 sa:
plumse sa:
Kanske är det för mycket humor för att vara Sixten, eller så är det bara tragiskt

Svårt att tro att det skulle vara han...om han ska göra uppenbara referenser kunde han väl lika bra köra på fullt ut och inte göra en slapp kopia?

Jag tycker det är fin, genomarbetad sarkasm. Iaf pris vs reach-grafen är ju ett litet mästerverk.

Jepp, jag har landat i den slutsatsen också!
Magiskt finurligt :)

Enduro mtb
plumse sa:
zinkpasta sa:
jonte987 sa:
plumse sa:

Jepp, jag har landat i den slutsatsen också!
Magiskt finurligt :)

+1
Väldigt träffsäkert :)

Tillbaka
Topp