Enduro SM Järvsö

Enduro SM Järvsö
Antar att tävlingarna har varit planerade sen länge, har inte bolagen som driver verksamhet i området (tänker främst på de som driver cykelparkerna) något intresse av att tävlingen ska funka så bra som möjligt för deltagarna? Att då säkerställa att ombyggnation på en transportsträcka inte sker under loppet borde vara en enkel sak att se till. Eller att bistå med personal för att hjälpa till och markera upp sträckningen så att det inte påverkar verksamheten.

Enduro SM Järvsö
Meningen i Järvsö var ju att vi skulle cyklat serpentinvägarna hela vägen upp, men grävning och sprängning gjorde att det inte var möjligt. Dom stängde väl av vägen under veckan när dom jobbade med stugtomterna, annars hade ju vi sluppit den biten.

Byggjobbarna hade ju gjort helg när tävlingen gick av stapeln så rent teoretiskt borde vi ju kunnat få cykla då även om avstängningsskyltarna satt kvar.
Jo, jag hörde att det var anledningen. Däremot hade man kunnat trimma gräset i pisten och gjort en serpentin där. Har fungerat här i Uppsala i "skidbacken" tidigare.. så får man cykla i alla fall :)

Bara petitesser helt enkelt. Sjukt bra i övrigt!

Enduro SM Järvsö
Antar att tävlingarna har varit planerade sen länge, har inte bolagen som driver verksamhet i området (tänker främst på de som driver cykelparkerna) något intresse av att tävlingen ska funka så bra som möjligt för deltagarna? Att då säkerställa att ombyggnation på en transportsträcka inte sker under loppet borde vara en enkel sak att se till. Eller att bistå med personal för att hjälpa till och markera upp sträckningen så att det inte påverkar verksamheten.
Företagen har väl inget med tävlingen att göra mer än att dom hyr ut anläggningen? Någon med bättre insikt får rätta mig om jag har fel, i järvsö fick vi inte köra i parken förrän den var stängd.

Att få någon som äger mark privat eller företag att pausa sitt bygge i två dgr pga en tävling vet jag inte om det är särskilt enkelt. Jag hade då begärt betalt om det var mitt bygge.

Enduro SM Järvsö
Det Var väl inte förbjudet att cykla upp för slalombacken ?
Det gjorde jag, iofs fick jag vänta 1 timme innan jag fick starta på ss3 vilket va lite segt , men Va varmt och skönt så gjorde inte så mycket...

Senast ändrad:
Enduro SM Järvsö
Företagen har väl inget med tävlingen att göra mer än att dom hyr ut anläggningen? Någon med bättre insikt får rätta mig om jag har fel, i järvsö fick vi inte köra i parken förrän den var stängd.

Att få någon som äger mark privat eller företag att pausa sitt bygge i två dgr pga en tävling vet jag inte om det är särskilt enkelt. Jag hade då begärt betalt om det var mitt bygge.

Man förknippas ändå rätt hårt som parkägare med tävlingar som pågår i området, jag tror definitivt på att dom hade tjänat på att vara mer delaktiga. En negativ upplevelse förknippas ju med parken.

Enduro SM Järvsö
Det var ju Järvsö Bergscykelklubb som arrangerade tävlingen tillsammans med SCF, inte JBP.
JBP hjälpte ju bara till med specialsträckorna.

Enduro SM Järvsö
Om markarbetena dessutom var kopplade till stugbyggen lär det inte vara JBP som står för det, utan antingen skidanläggningen eller nåt annat privat bolag. De bryr sig nog föga om nån obskyr cykeltävling.

Tillbaka
Topp