Enduro svartvitt 2014 (Gbg) - poängtabellen

PontusL

Aktiv medlem
Hej hallå!

Jag har fått i uppdrag av endurogeneralen att sammanställa poängligan för Göteborgsendurocupen 2014 men, jag vet ju knappt vilka tävlingar som kördes så jag tänkte att alla som arrade nåt kan posta resultatlistan här i tråden. Så matar jag in alltihop i min magiska exceltabell och så får vi kanske äntligen ett svar på vem som var snabbast förra året!

Här är resultatet från Älvsborg-Endurot:

Bilagor

• filename=alvsborg_enduro.JPG
    filename=alvsborg_enduro.JPG
    49 KB · Besök: 29
Ahhh jag var helt klar med hela tabellen när jag insåg att jag inte hade lagt in Hisingsparken... Är det några mer tävlingar som jag kan ha glömt?

I kronologisk ordning utöver de här alltså:

1. Sisjön
2. Vättle
3. Mölnlycke
4. Älvsborg
5. Bollebygd
6. Hisingsparken

Har för mej att CES tävlingen i Änggårdsbergen skulle räknas in i SvartVitt-serien.
Men är lite osäker nu... :P
Vad säger Igge?

Njae, min uppfattning är att tanken från början var att Endurot i Änggården ev skulle ingått i en Gbg-cup men att arra en sådan (dvs en tredje nivå av tävlingar mellan svartvitt och svenska serien) blev inte av då det blev rätt mycket jobb med CES-tävlingen.

Titta va flitiga ni är,
Men näää att Ces racet i gbg skulle ingå är inget jag tänkt, men det är ju ingen dum tanke faktiskt.
I egenskap av general kan jag dock enhälligt bestämma att det får räcka med de race som vi kallade
SvartVitt för den här gången.

Väntar med spänning på upplösningen, vem vann.

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> en Gbg-cup men att arra en sådan (dvs en tredje
> nivå av tävlingar mellan svartvitt och svenska
> serien)

Så kallad "enduroinflation".

The results! Med reservation för att kanske någon person finns med på flera ställen i tabellen och således fått en sämre placering (t ex Steffo-7005 visade sig heta Steffe i nån tävling, det lyckades jag i alla fall lura ut). Men i alla fall, topp tio har vi här:

1 MxHolge
2 R-P
3 Björn Pettersson
4 rekrevs
5 Stenmark
6 I.G.G.E.
7 Joel /joel_80?
8 Anders Lantz
9 PatrikHA
10 Locksmith

..och för detaljerna se pdf:en och klaga om något är knasigt.

Edit: oj, det blev väldigt suddigt när happy hade komprimerat pdf:en, för full HD-upplevelse se denna fil istället: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19784663/Serietabell_EnduroSvartVitt_2014.pdf

Bilagor

Senast ändrad:
Man får tacka o buga, återkommer med tid o plats för prisutdelning o sånt.
Vad tror ni om den 23/2 klockan 19:00 på Eklanda krog. Då kan vi planera för Svartvitt 2015 på samma gång. Sebastian o Rikard har redan bokat Änggården för ett race i Mars.
Men med redan ett tjugotal kända spottar så finns det mycket kvar o välja mellan.

@PontusL, bra jobb med sammanställningen!

Ser fram emot årets Svart-Vitt-serie, lovande att det är på gång redan i mars.
Skall helt klart försöka arrangera en deltävling.

/Patrik

Hurra känns som ljuset i vintertunneln
Jag kommer till krogen och tänkte även i år arrangera minst ett race i trailbanan Vättle/Bohus

Gerry

Grattis Holge!

Fint jobbat i år alla inblandade, även om jag själv missade det hela så blir man ju glad att det ordnas kompisrejs. Hoppas kunna vara med lite i år, även om det nog inte blir fullt ladd kan man ju vara med ändå och flowa tänkte jag. Gerrys löpor i Vättle är riktigt skoj!

Tack för gratulationerna!

Jag har vardagsjour vecka 9 dvs den 23.e. Finns risk att jag blir kvar på jobbet efter kl 17 och inte kan närvara. Med lite flyt kan jag förhoppningsvis om jag slipper jobba över! :)

Kikar man på www.goteborgsstigcyklister.se så verkar det vara race 28 mars i Änggårdsbergen. Läggs säkert in i kalendern här på Happy också...
/David

När anmälan är öppen till SvartVitt ÄGB 28 mars mailar vi först ut till GSC medlemmar. Blir det platser över är det fritt fram för andra att anmäla sig.

Med vänlig hälsning,

Rikard

Rikard85 skrev:
> När anmälan är öppen till SvartVitt ÄGB 28
> mars mailar vi först ut till GSC medlemmar. Blir
> det platser över är det fritt fram för andra
> att anmäla sig.
>
> Med vänlig hälsning,
>
> Rikard

Hoppas det blir platser över då :)

mxHOLGE skrev:
> Rikard85 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När anmälan är öppen till SvartVitt ÄGB 28
> > mars mailar vi först ut till GSC medlemmar.
> Blir
> > det platser över är det fritt fram för andra
> > att anmäla sig.
> >
> > Med vänlig hälsning,
> >
> > Rikard
>
> Hoppas det blir platser över då :)

Historiskt sett så är det bara någon av de första SvartVita på säsongen som har varit fullt. Folk har cyklat på internet hela vintern, köpt på sig prylar som ska användas. Överladdade för cykelpremiär. Sen ebbar det ut och folk kommer kunna spara 200kr och ändå kunna vara med på arrangemangen :-)

Med vänlig hälsning,

Rikard

Ok jag får bli medlem så jag garanterat får en plats. Förväntar mig förhandsvisning av sträckorna i god tid före som en förmån av att vara medlem :)

Tillbaka
Topp