[Enduropodden +annat] Pilotavsnitt

Kung_Gustaf

Ny medlem
Nu kära internetcyklister är det äntligen dags att släppa pilotavsnittet av:
enduropodden1somettL.jpg

Pilotavsnittet handlar om:

Vad är enduro för oss? - Vi berör den heta frågan och sätter huvudet på spiken med vad och hur enduro uppfattas sett från våra ögon. Är det ens definierbart?

Cykelpendling - Dala-pendling? Enduropendling? UrTomas visar vart skåpet ska stå med sina tidiga 3-milsturer innan kl. 07:00. Kungen däremot är inte lika morgonpigg..

Dagens snabba - Vi hade hoppats på att klämma några snabba samtalsämnen i slutet, men beslutade oss för lyfta en speciell tråd på happymtb.org! En tråd som fick dom flesta att tappa hakan.

Kungen - Är inte den han utger sig för, så en närmare presentation är egentligen överflödig. Men för att ljuga ihop något så älskar han sin cykelpendling till jobbet. Det är hans tid. Cyklar gör han på en Canyon Strive 8.0 Race och sin Rockefeller footie från -81. Pendelhärket är inte värt att nämna. Kungen kraschade på sin första deltävling i ESS.
Amb.enduro.jpg

UrTomas - Han är hjärnan bakom Sveriges första två-dagars-enduro, delgrundare av ESS och trebarnsfar. Cyklar gör han på, en med världens längsta namn, Specialized Stumpjumper FSR Expert EVO Carbon. UrTomas har kört Vasaloppet på 6:12h, Vätternrundan på 11:35h och Ironman 12:35.
IMG_2389.jpg

För mer info gå in på -> www.skanksoffalun.wordpress.com där ni även hittar det senaste om podden och annat relaterat till cykling.

Pilotavsnittet läggs endast ut här, på bloggen och via Soundcloud. Avsnitt 1 släpps på iTunes och androids motsvarighet. Kom gärna med feedback då vi vill veta vad som var bra och vad som var mindre bra, det finns lite att jobba på.

Länk till podden -> https://soundcloud.com/kung_gustaf/enduropodden-annat

Enjoy!
Kungen & UrTomas

Tackar å ödmjukast :) Vi är väl medvetna om att flytet och stelheten måste justeras lite. Förhoppningsvis kan vi spänna av lite till nästa gång.

/Runar

theBrand skrev:
-------------------------------------------------------
> Görbra!
>
> Jag känner kraftig Gryxboabstinens, måste göra
> mig en tur och hälsa på i sommar.

Gört!

Skönt ni två är ju helt puckade på ett bra sett alltså är väl lika bra att förtydliga. Å jag vet precis varför ni inte vet hur cyklingen i Örebro är. Det är för att ni inte kommer hit å cyklar era latmaskar...Men nästa enduro här har ni inget val än å släpa ner er så det så. Sen är rosa visst fint jag har faktiskt haft min rosa blommiga fjärils mc hjälm i många är, det är jättekul alla tyckte man vart helt dum i huvudet som köpte tjejhjälm , den är sådär så man blir glad av att se istället för mattsvart å tråkig.
Hur som kul att höra er :-)

Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar å ödmjukast :) Vi är väl medvetna om
> att flytet och stelheten måste justeras lite.
> Förhoppningsvis kan vi spänna av lite till
> nästa gång.
>
>
> /Runar

Tycker det var bra, underhållande. Inte lätt att snacka i pod. Kul att lyssna på en svensk enduro-pod. Bra initiativ, bra pod! Pod of the Day!

Allt var bra förutom när ludet av fotbroms demonstrerades. Mina öron ville gå på semester då :D satt med propparna i och var inte riktigt beredd :D

Jo, men så att.. det icke uttalade målet om 100 downloads har med råge uppnåtts. Därför spelar vi ikväll in det första riktiga avsnittet som kommer ut på iTunes och RSS-flöde för android.

Det vi har tagit åt oss är:

Släpp ramarna
Lite mer flow
Inga bromsljud
Ljudnivån på jinglarna ska sänkas

Innan vi spelar in kommer vi ta en klassisk endurorunda i Källviken för lite inspiration. Självklart med fikapauser. Ni har alltså fram tills dess att påverka innehållet om ni mot förmodan skulle ha några önskemål.

Tjingeling!

Tillbaka
Topp