Energibars, ersättare till Clif

Fikap4us

Medlem
Min favorit- energibar, Clif bar, går inte längre att få tag på rimligt vis så jag har insett att jag måste byta märke.

Jag tar tacksamt emot tips på bra energibars!

Vegansk alternativt laktosfritt är ett krav. Jag är främst intresserad av en energibar och inte en massa protein.

Min favorit- energibar, Clif bar, går inte längre att få tag på rimligt vis så jag har insett att jag måste byta märke.

Jag tar tacksamt emot tips på bra energibars!

Vegansk alternativt laktosfritt är ett krav. Jag är främst intresserad av en energibar och inte en massa protein.
Bara att beställa?
IMG_0339.jpeg

IMG_0340.jpeg

Låter som om en gel vore lika bra. En banan som tillbehör kanske, för att få litet mer långvarig mättnadskänsla.

Senast ändrad:
Stalles Maktkakor är väl det enda rimliga

Runekakor, Billigt och bra energi. Har själv kört dom på allt från löpning till cykling.

Stalles Maktkakor är väl det enda rimliga

Jag bakar själv ibland när andan faller på! Allt från energibars till sesamkakor. Men jag vill ändå ha en låda bars i hyllan där man bara snabbt kan ta en och bege sig ut när tiden för det andra inte finns!

Flapjacks har jag använt ett tag, passar på att köpa ett lager när de finns för en tia.
Annars https://godis247.se/flapjack-summer-berry-havrebar80g-x-20st.html
Bäst är dock fikon/mandelkakor, en spansk specialite. Lär finnas på Lidl ibland.
Går på drygt €2 i Spanien…
Visa bilaga 721984
Hamstrar när jag är där.
Flapjacks är grymma men jag tycker de smular alldeles för mycket i fickan när man bara äter en halv i taget. Man kan såklart ha en zip påse eller något för att lösa det men så har det inte blivit ännu. Det är dock inte ovanligt att jag har ett par sådana hemma när man kommit över dem till bra pris!

Flapjacks är grymma men jag tycker de smular alldeles för mycket i fickan när man bara äter en halv i taget. Man kan såklart ha en zip påse eller något för att lösa det men så har det inte blivit ännu. Det är dock inte ovanligt att jag har ett par sådana hemma när man kommit över dem till bra pris!
Om smulan är ett problem finns de ju i mindre förpackningar.
Dock till ett annat pris
Jag mular i mig en hel vid en paus i vägkanten, funkar för mig.

Varianterna med topping kan vara lite problematiska vid värme men hanterbart. Tycker vissa varianter smular mer än andra, inte kommit fram till något konkret dock. Av dom som inte har något "överdrag" så är nog summer berries min favorit. Nog så nära man kommer någon typ av jordgubbsmak

Tyvärr är ju Flap Jacksen rätt feta (och innehåller palmolja), om man nu vill ha huvuddelen av sin energi från kolhydrater dvs. Jämfört med Clif är det stor skillnad, tror jag kollade det någon gång och det minst dubbelt så mycket fett i Flap Jacks. Är väl därför man blir så mätt på dom :D

Tyvärr är ju Flap Jacksen rätt feta (och innehåller palmolja), om man nu vill ha huvuddelen av sin energi från kolhydrater dvs. Jämfört med Clif är det stor skillnad, tror jag kollade det någon gång och det minst dubbelt så mycket fett i Flap Jacks. Är väl därför man blir så mätt på dom :D

Flapjacks är kanon för lågintensiv aktivitet - men för hårdkörning / tuffa intervaller / tävling / hög intensitet är de rätt kass då de som sagt har hög andel fett som är långsamt att bryta ner för kroppen och kräver betydligt mycker mer syre för att bryta ner än socker.
Men ska man ut på ett lugnt distanspass funkar dem så klart.

Flapjacks är kanon för lågintensiv aktivitet - men för hårdkörning / tuffa intervaller / tävling / hög intensitet är de rätt kass då de som sagt har hög andel fett som är långsamt att bryta ner för kroppen och kräver betydligt mycker mer syre för att bryta ner än socker.
Men ska man ut på ett lugnt distanspass funkar dem så klart.
Jisses är det också en vetenskap. Ja ja, ha det så kul med era siffror.

Tillbaka
Topp