Fettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Om kraschen i den håriga S-kurvan
Ajaj Anders, tur att det gick rätt bra ändå. Hoppas verkligen nästa dröjer, du såg stark och pigg ut fram till dess. Låt läkningen ta den tid den behöver så tar vi en mysrunda på Södertörn inom en snar framtid.
För egen del gick loppet över förväntan. Efter ca 4 mil tog vattnet slut på min halvlitersflaska (bara nån slurk kvar). Jaha, men då tar jag och byter ut den mot någon jag har bakom sadeln. Efter lite fumlande upptäckte jag till min fasa att dessa hade ramlat nånstans på vägen. Det var bara att bita ihop och köra resten utan vatten, inte speciellt optimalt med tanke på dagens väder...
Efter en hel del hjulsugande och vääldigt lite dragjobb kom jag slutligen i mål på 3:10:40 som 21 gubbe utan att ha krampat/bonkat. Jag tränade verkligen upp kamelegenskaperna idag:)
Annars tycker jag det var ett läskigt lopp faktiskt, det värsta hitills, med slutspurten på cykelvägen. OK, det är ett motionslopp men det kan väl inte undgått arrangörerna att folk faktiskt ändå cyklar som fan sista biten? Förra året var slutsträckan på vägen vilket var långt bättre. Eller som talaren vid målgång sade: "Det här är ingen tävling, men vinnaren av Energitrampet 2009 är..."
Annars var det perfekt väder och vacker omgivning. Rutten:
Edit: hmm efter 4 mil var det visst, förra året tappade jag flaskan efter 3.5 mil, blandade ihop det. Det finns nog inga lopp där jag tappat så mycket flaskor som under detta med dess tvättbrädevägar.
Edit2: Måste också ge lite extra cred till zapiens som jag tog rygg på när vi skulle hinna ifatt förstaklungan. Starkt kört idag!