Engelbrektsturen 2015

TEAM AVANTI

Aktiv medlem
Engelbrektsturen 2015
Banan har ändrat. Kortare distans och mera stigar än ifjol

Undrar om vilken ska däck Race King eller X-King?? Ska bli regn mellan lördag o söndag

Engelbrektsturen 2015
TEAM AVANTI skrev:
-------------------------------------------------------
> Banan har ändrat. Kortare distans och mera stigar
> än ifjol
>
> Undrar om vilken ska däck Race King eller
> X-King?? Ska bli regn mellan lördag o söndag

Är du inte helt kass så kör på race king, kanske x-king i fram :)

Engelbrektsturen 2015
Hur många trådar behöver vi egentligen om däckval/däcktryck på Engelbrektsturen?
Senaste ligger ju fortfarande på sida ett, och den förra ligger på sida tre.

Senast ändrad:
Engelbrektsturen 2015
Det var en lerfest av sällan skådat slag.
Det kändes som om sex av de sju milen gick i lera :)
Nu ångrar jag att jag sålde min 29er, 26" och Thunder Burt både fram och bak var inte riktigt rätt val.
Gick i mål på 3.05.

Senast ändrad:
Engelbrektsturen 2015
Ted_B skrev:
> Det var en lerfest av sällan skådat slag.
> Det kändes som om sex av de sju milen gick i lera
> :)
> Nu ångrar jag att jag sålde min 29er, 26" och
> Thunder Burt både fram och bak var inte riktigt
> rätt val.
> Gick i mål på 3.05.

Nä, jävlar vad lerigt det var. Vi har nog sett varann idag, körde sportklass och kom imål på 3.07.

Banan var oerhört mycket bättre än i fjol.

Trevligt avslut att tvätta sig själv och cykeln i ån... men det hade varit bättre med fler duschar kanske.

//Erik

Engelbrektsturen 2015
Nog var det lerigt alltid, men nöjd med resultatet 3.13 i motionsklass, angående duscharna så hade jag nöjt mig med ett gäng utomhus med vatten från ån, fast lite mysigt va de allt att trängas med de andra killarna;-) Någon mer som har trötta o rödsprängda ögon av allt grus.

Engelbrektsturen 2015
Hittade ett par cykelglasögon och de vanliga drivorna av kastade gel-förpackningar.
Glasögonen återfås mot beskrivning och gel-förpackningarna kommer DNA-testas och ägarna kommer diskvalificeras.

Engelbrektsturen 2015
Värsta lerfesten jag varit med om! Men gick bra ändå, 3,03 i motionsklassen. Hade ett mål på runt 3 timmar innan så jag är nöjd. Race king fram o bak med 1,7 i.

Engelbrektsturen 2015
Eveningstar skrev:
> Hittade ett par cykelglasögon och de vanliga
> drivorna av kastade gel-förpackningar.
> Glasögonen återfås mot beskrivning och
> gel-förpackningarna kommer DNA-testas och ägarna
> kommer diskvalificeras.

Tappade skärmen till hjälmen i första gräsbacken utför, hittat den? ?

Engelbrektsturen 2015
Fuktigt men fin bana. Var beredd på lite tråkig bana efter vad man läst men stigbitarna hade nog varit kanon om vädret varit med oss. Grusvägarna var av det trevligare slaget med tycker jag. Bra skyltat och trevliga funktionärer med glada tillrop fast de väl nästan var lika blöta som vi :)

Antalet duschar var katastrof, riktigt dåligt faktiskt och sen 4 st vattenslangar till ~1000 cyklar...

Hoppas det gick bra för grabben vid 47 km, såg rejält omtumlad ut.

Engelbrektsturen 2015
Från kön kan berättas att det var rejält blött och sönderkört. Värst var det när man dragit spåret genom obanad terräng. Fast bitvis var det väldigt fin skogscykling. Området där den skadade cyklisten låg var väldig fint. Kul att man använde skidspåret lite mer än förut. Fast vägen till Håberg var lite annorlunda

Antal duschar var intressant. Värst var cykeltvätten den fungerar helt enkelt inte att lämna slangarna utan en ansvarig person. Många män saknar helt spärrar när det gäller rengöring. Cykeltvätten är bara för att avlägsna det värsta så att man kan transportera hem cykel.

Stort tack till dom MC åkare som kör längs spåret känns tryggt att veta att man kan få hjälp om det behövs

jag körde Barzo race och dom funkade förvånansvärt bra

Engelbrektsturen 2015
Där var sjuksköterska / kompetent funktionärska på plats och tog hand om honom när jag passerade.

Håller med, folk tvättade hur länge som helst utan respekt för kön, den blir ju smutsig på bilen när man kör igen ändå och den får nog delas helt för att få ren :)

Engelbrektsturen 2015
Tyckte det var en rolig tävling, trots all smet och regn.

Om någon har en sambo/barn som är intresserad av min vinst, så skänker jag gärna bort den. Om det nu går att göra så? Det får isåfall personen som är intresserad av detta undersöka.

Skicka isåfall pm!

Bilagor

• IMG_20150726_161626.jpg
    IMG_20150726_161626.jpg
    57.3 KB · Besök: 33
Tillbaka
Topp