Enkät om mtb från Skånska Landskap

På frågan varför varför jag ej tänker skaffa ringklocka på min mtb.

Screenshot_20181107-175737.png

Senast ändrad:
Utformningen på enkäten känns ungefär som på ett gymnasiearbete. Innan handledaren har gett respons på enkäten. Om den utformats av en av de med lägre betyg i klassen.

Alfakrull sa:
Utformningen på enkäten känns ungefär som på ett gymnasiearbete. Innan handledaren har gett respons på enkäten. Om den utformats av en av de med lägre betyg i klassen.

Word. Det där var den dummaste och mest ovetenskapliga enkät jag sett på länge.

Men den stora frågan är om de gjort det detta sätt för att de helt saknar insikt om statistik, eller om de skapat den för att fejka ett underlag till MTB-begränsningar

Senast ändrad:
Ringklocka känns som lose-lose. Vissa blir irrirerade om man plingar, vissa om man inte plingar.
Gäller att att välja klocka med omsorg, och att plinga på exakt rätt avstånd -inte för nära, inte för långt ifrån. :)

Märkliga infallsvinklar i de flesta frågor. Förstår inte riktigt vad man skulle kunna utläsa från resultatet. Ta exempelvis frågan hur man själv skulle uppleva en cyklist som kör "för fort". Väljer man att definiera uttrycket som att vederbörande kört som en jäkla blådåre finns det knappast någon som skulle försvara ett sådant beteende. Däremot är det mer intressant vem som äger tolkningsföreträde i de otaliga fall där cyklisten upplever att de har full kontroll, medans fotgängarna ändå anser sig ha blivit skrämda.

Jag har själv lyckats skrämma ett antal personer, trots att jag alltid påkallar uppmärksamhet före passage, sänker farten, och t o m avlägsnar mig från stråket/vägen. Men vad hjälper det om fotgängaren går med lurar stirrandes i mobilen, eller helt enkelt verkar ha tankarna någon annanstans? Vems är ansvaret då? Vad kan man rimligen kräva när det gäller att folk ska anpassa sig?

SGS sa:
Jag har själv lyckats skrämma ett antal personer, trots att jag alltid påkallar uppmärksamhet före passage, sänker farten, och t o m avlägsnar mig från stråket/vägen. Men vad hjälper det om fotgängaren går med lurar stirrandes i mobilen, eller helt enkelt verkar ha tankarna någon annanstans? Vems är ansvaret då? Vad kan man rimligen kräva när det gäller att folk ska anpassa sig?

Det är intressant det där, verkar som vissa förväntar sig att kunna gå runt som i sin egen bubbla. Igår stannade jag snällt för förbipasserande med lös hund men jycken kom i en jädra fart och sprang in i mitt framhjul haha.

Ok. Nu har jag svarat på frågorna på det mest "korrekta" sätt jag kan tänka mig. Inkl att jag har ringklocka och att jag varken är man eller kvinna.

Peace

Som om man nånsin skulle bry sig om ev MTB-begränsningar. Jag möter ofta russin och barnvagnsvåp på de promenadstråk man delar med andra än cyklister, och trafikvettet är skrämmande lågt. Så när jag väl kommer ut i riktiga spenaten bryr jag mig väl inte om det blir ett litet däckspår i leran?

Tillbaka
Topp