Enorm brist cyklar och trainers

CBrandel

Aktiv medlem
Får du mer lön nu när du sitter hemma och sliter på din egen inredning, köper kaffet själv, betalar internet som används till jobbet och behöver mer utrymme i bostaden?

Priset för att ta sig till jobbet är ofta mångt högre än det du radar upp. Både monetärt och i tid.

Eller får du betalt för bil/tåg/bussresan till jobbet?

Med det menar jag inte att man inte ska ha högre lön. Företaget gör ju en besparing.

ooms

Aktiv medlem
Lättare att få ihop det s.k. ”livspusslet”, men minskad motivation, minskad gemenskap, och mer samarbetsproblem, visar Sveriges Ingenjörers undersökning. ”Det gör mig orolig för Sverige som innovationsland”, säger förbundsordf.
Så, nä, företaget gör nog ingen besparing på att folk sitter hemma, åtminstone inte på lite längre sikt.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Tee helt anekdotiska observationer

1: Under vintern iskyla och halka har det varit mycket cyklister på pendlingsvägarna till Göteborg. Dubbdäck på också.

2: Facebook Marketplace erbjuder ett tillsynes ökande utbud av stulna cyklar.

3: Trots cykelbrist får jag inte sålt en cykel jag har på annons. 😂

ooms

Aktiv medlem
Det är många som inte får sina cyklar sålda har jag noterat. Kanske köparen inte förstår hur mycket han ska vilja betala?
Här på happy är det antagligen bättre att plocka isär cykeln och sälja den i delar, medan hela cyklar troligen säljs enklare på Blocket. Gäller att anpassa sitt utbud till målgruppen😏

Spacekitty

Aktiv medlem
Eller får du betalt för bil/tåg/bussresan till jobbet?

Jag sätter mina egen lön och eventuella förmåner pga är min egen arbetsgivare.

I övrigt väljer jag numera att separera arbete/fritid och gör det på helt olika geografiska platser, Det fungerar inte i längden att sitta hemma och glo för sig själv.

Med det menar jag inte att man inte ska ha högre lön. Företaget gör ju en besparing.

Så vad menar du då?

CBrandel

Aktiv medlem
Jag sätter mina egen lön och eventuella förmåner pga är min egen arbetsgivare.

I övrigt väljer jag numera att separera arbete/fritid och gör det på helt olika geografiska platser, Det fungerar inte i längden att sitta hemma och glo för sig själv.

Så vad menar du då?

Jag menar bara att kunna jobba hemma behöver inte vara sämre ekonomiskt, utan det är snarare andra ev negativa påföljder man bör titta till.

Men om arbetsgivaren "tvingar" dig att endast jobba hemifrån så bör man ha extra betalt.

Tror jag 🤔.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer