Erfarenhet av chainreaction

joakim_

Ny medlem
Hej!

Har tänkt beställa lite grejjer från Chainreaction.
Vad har ni för erfarenheter från den affären?
Bra? Dålig? Service? Leveranser? Reklamation? Bytesrätt?
Allt ni vill skriva, allt ni vet och vill tillägga är välkommet :)

MVH

Joakim

Välj INTE Parcelforce som frakt om du har råd. De använder Schenker i Sverige och enligt min åsikt rena skiten.
CRC i sig är mycket populära och pålitliga.

Om man beställer för en viss summa pengar blir det gratis frakt. Detta satsar jag på. Får man välja företag ändå?

Senast redigerad av en moderator:
Jag har undantagslöst fått grejorna via Shenker på fyra dagar från beställning. Det har funkat kalas. Och CRC är väldigt bra på att besvara mail och prata med i telefon också om det skulle behövas.

Har beställt från CRC och de svarar snabbt på mail. Valde Parcel och de var likaså trevliga på Shenker när jag ringde dem. Var väl lite nervis att beställa när jag hört så mycket negativt om Shenker här på Happy. Men det var aldrig några problem. Prylarna levererades på de 4 dagar som det var lovat.

Jag har fått känslan att det har funkat ok med Schenker för fler i västsverige än i andra delar av landet, stämmer det? Eller har ni råkat ut för pakettuggen eller Sundsvallssyndromet även i Göteborg med omnejd?

När jag bodde i Göteborg så aviserades aldrig paketen utan man fick undantagslöst åka ut till Schenkers terminal i Bäckebol och hämta dem när det kändes som att de borde ha kommit dit. Man fick likaså undantagslöst tjata rätt mycket för att de ens skulle orka leta efter dem. Men jag tror det är bättre nu.

Jag måste tillägga att CRC alltid har varit klockrena. Det kan dock löna sig att jämföra priser mellan några olika web-butiker innan man beställer.

AndersS skrev:
-------------------------------------------------------
> Schenker har iofs alltid levererat till mig men
> det har ju tagit lite tid.....
> //Anders

Beställde två fälgar från CRC som skickades i torsdags med parcelforce, och fälgarna har befunnit sig i Danmark sen i fredags på samma ställe, står också att de är i destination country också...så parcelforce verkar ha lite svårt med geografin! så mitt tips är VÄLJ DHL!

Jag har undantagslöst fått grejorna via Shenker efter *mer* än en vecka efter beställning. Det har funkat skit. Men CRC är väldigt bra på att besvara mail om det skulle behövas.

Deus skrev:
> Beställde två fälgar från CRC som skickades i
> torsdags med parcelforce, och fälgarna har
> befunnit sig i Danmark sen i fredags på samma
> ställe, står också att de är i destination
> country också...så parcelforce verkar ha lite
> svårt med geografin! så mitt tips är VÄLJ DHL!

Det står alltid att Danmark är destination. Sen skall det vidare till en ny destination. Så har det alltid varit när jag beställt grejor så det är normalt.

Men det kan väl inte vara helt vanligt att paketet stannar i Danmark sen i fredags...tur att jag inte har nån cykel att sätta dom på iaf :o

Deus skrev:
> Men det kan väl inte vara helt vanligt att
> paketet stannar i Danmark sen i fredags...tur att
> jag inte har nån cykel att sätta dom på iaf :o

Jo, det brukar ta längre tid att få det från Danmark till dörren än vad det tar från CRC till danmark. Trackingen uppdateras även tämligen segt efter danmark. Jag har aldrig varit med om att trackingen efter danmark uppdaterats innan jag fått paketen, dvs nån vecka senare.

Köper du inga jättegrejor så funkar posten - "royal mail" alldeles utmärkt. La in en beställning på tisdag em hade grejorna på fredan. Snabbt och billigt 90 spänn tror jag.

har ung. samma erfarenhet, beställde en gång hjul från CRC på morgonen, de byggdes under dagen och skickades på em. Sen blixtrades paketet iväg och kom snabbt till danmark. Väl i sverige upplevdes det som det tog evigheter att få hem.Om du har möjlighet ange jobbet (en företagsadress) som leveransadress. Schenkers högsta önskan verkar inte vara att leverera till privatpersoner som inte är hemma.

är det lite bråttom med grejjerna (vilket det alltid är?) så är det klart värt att välja DHL, jag hade mina grejjer på mindre än ett dygn när jag handlade av CRC senast!

Tillbaka
Topp