Erfarenhet av ”Cykeldennis”

DondaDan

Aktiv medlem
Hej alla. Som rubriken lyder, har ni några erfarenheter av cykeldennis. Beställde däck och slangar för snart en månad sedan. Fick ett Mail direkt att ordern var mottagen, pengar drogs efter ett par dagar. Sedan tystnad. Har mailat ggr flera, ringt och sms:at. Ingen respons, inget svar på något sätt. Det är inga stora summor det handlar om, men ändå. Jag vill ju ha mina saker... Nåhon som vet något om företaget? Eller personen...
Vänliga hälsningar

Har handlat där en gång i vintras, lång leveranstid, men fick prylarna så småningom...

Han verkar kanske ha checkat ut lite eller så, oklart om tillfälligt. Jag brukade komma och handla där genom att besöka hans lager i Frihamnen rätt mycket som begynnande cyklo. Handlat bl.a. park tool ställ, en del unior verktyg, styckvis beställning av shimano och sram-grejor, ett par DT-nav och så. Det var ofta nån från annan butik eller business där och handlade verktyg, men även nån som fick gubbcykelservice alldeles för billigt. Han är väldigt snäll och kan mycket, men lite speciell och jobbar en massa jobb förutom cykelgrejen.

Jobbigt om han lagt av helt utan att ta ner shoppen...

Någon som har koll på CykelDennis idag? Beställde för över en månad sedan, och inte hört något. Försökt ringa och maila, men inget svar.

Cykeldennis_2.jpg

Beställde för att par år sedan. Efter 1 månad fick jag nog och skrev att får jag inte tillbaka pengarna så polisanmäler jag.
Tog en dag så satt pengarna på kontot. 2 dagar senare hade jag ett paket från Cykeldennis att lösa ut. Lät det ligga!

dra i väg ett sms då brukar han återkomma han bor som sagt neranför jönköping men jobbar kvar i frihamnen så han e hemma typ varannan helg eller så mail svarar han typ aldrig på men sms brukar han kolla iaf ringa e lönlöst

då ja prata med han sist var jag på han att ändra på hemsidan men de verkar inte hänt ännu tyvärr

synd att han inte hinner hålla hyffsad ordning på email och telefon... han är egentligen väldigt snäll och kunnig ju.

Jag reklamerade köpet på kortet, och fick just besked om att de beviljat ersättning (1299 kr).Tack Eurocard.
Hoppas inte fler blir lurade av Dennis.

Tillbaka
Topp