Hutnu
Aktiv medlem
Erfarenhet av OMNIUM CXC eller tips om alternativ?
Efter några år av mekande och pulande så har jag landat i att det är dags att avveckla några av mina retrobyggen och skaffa en mer modern hoj. Den ska främst användas för åretruntpendling, 2 mil per dag i Stockholm, men ibland förhoppningsvis längre turer. Jag kommer troligen köra Single speed pga vill minimera underhåll och vikt, behöver bara klara mig uppför Götgatan.
Detta behöver jag:
- skärmmöjligheter
- packmöjligheter, korg och/eller pakethållare
- gärna möjlighet att byta mellan SS/Fixie/Remdrift/Växlar
- någorlunda lätt, inte över 12, helst runt eller under 10.
- tyst och lättrullad
- den måste vara snygg, och det betyder raka rör, inga krusiduller.
- så lite underhåll som bara går. Jag har insett att det inte hamnar överst på priolistan.
CxC verkar väldigt flexibel och är snygg. Tänker jag rätt? Har jag glömt något? Vad finns det för alternativ som jag borde kolla upp? Brother Kepler och Surly har jag hört lite om, de verkar inte vara lika flexibla men kanske bättre på andra sätt?
Finns det nånstans man kan känna på en CxC i Stockholmsområdet?
Detta behöver jag:
- skärmmöjligheter
- packmöjligheter, korg och/eller pakethållare
- gärna möjlighet att byta mellan SS/Fixie/Remdrift/Växlar
- någorlunda lätt, inte över 12, helst runt eller under 10.
- tyst och lättrullad
- den måste vara snygg, och det betyder raka rör, inga krusiduller.
- så lite underhåll som bara går. Jag har insett att det inte hamnar överst på priolistan.
CxC verkar väldigt flexibel och är snygg. Tänker jag rätt? Har jag glömt något? Vad finns det för alternativ som jag borde kolla upp? Brother Kepler och Surly har jag hört lite om, de verkar inte vara lika flexibla men kanske bättre på andra sätt?
Finns det nånstans man kan känna på en CxC i Stockholmsområdet?